Pure oliën van Bioplanète

Huilerie Moog viert 30e verjaardag

Meer dan 40 soorten kwalitatieve biologische oliën, van vruchten, zaden en noten uit verschillende landen wereldwijd en verkrijgbaar in een groot deel van Europa… Franz Moog had 30 jaar geleden niet kunnen vermoeden dat zijn oliemolen dàt nog eens zou produceren!

Door Nanny Schutte

Wie de website van Bioplanète bekijkt, zal snel tot de conclusie komen dat je hier met experts te maken hebt, toegewijd aan het bedrijf, de producten en de leveranciers. Eigenschappen, productiemethoden en toepassingen worden allemaal gedetailleerd beschreven, waarmee je meteen een indruk krijgt van het brede scala aan soorten: kokosnootolie, walnootolie, koolzaadolie, lijnzaadolie, sojaboonolie, pindaolie, zonnebloemolie, hazelnootolie, olijfolie…!

Organic
Bioplanète levert biologische oliën. Liefde voor de biologische landbouw bracht Franz Moog begin jaren ’80 naar Zuid-Frankrijk, waar hij de eerste zonnebloempitten tot olie perste. Eigenlijk alleen maar omdat er geen vraag was naar de zonnebloemen! Sindsdien heeft de familie ziel en zaligheid gelegd in de productie van biologische oliën. Een pioniersrol; de belangstelling voor biologisch was minimaal, zelfs negatief. De familie Moog, later met medewerkers, ging echter vooral op in de uiterst plezierige ontdekkingstocht van de heerlijke, gezonde oliën.

bioplanete_bram_schneider_12Omega Pink 0,1L[1]

Fair
Sinds 1989 is Judith Moog, dochter van, directeur/eigenaar van het bedrijf. Haar interesse voor ontwikkelingssamenwerking en de wens daarin actief te zijn, komt nu tot uiting in de eerlijke handel met de leveranciers uit minder ontwikkelde landen als Kenya, Burkina Faso, Tunesië, Marokko en China. Bepaalde oliën hebben dan ook het Fair Trade keurmerk, maar, belangrijker, het bedrijf onderhoudt goede persoonlijke relaties met alle leveranciers, waardoor fairtrade een vanzelfsprekendheid is.

Omega Pink 0,1L[1]

Ervaring!
Was biologisch 30 jaar geleden een nichemarkt, vandaag de dag staat het volop in de belangstelling, met als gevolg een enorme reeks aan maatregelen en certificaten om de echtheid te kunnen garanderen. Hoe hou je dan je hoofd boven water, wil ik weten. Ervaring is het enige goede antwoord! Het gaat niet alleen om het op de markt brengen van gecertificeerde producten, het gaat om liefde voor een ècht product, dat je graag presenteert! Dat uit zich bijvoorbeeld door een etiket met transparante informatie over de herkomst.

Trots
De 30e verjaardag is een mooi moment om terug te kijken. “We zijn vandaag de dag een serieuze partner in onze branche met brede kennis over oliën die we als team steeds verder ontwikkelen. Succes is geen toeval, het vraagt verantwoordelijkheid en passie voor de producten,” aldus Judith Moog. “Terugkijkend heb ik hard moeten knokken voor een plekje op de planken van de gezondheidswinkels, maar ik kijk met trots terug op de tijd die achter ons ligt; het is beslist de moeite waard geweest! Waar ik bijzonder trots op ben is dat we onderscheiden zijn met de Organic Trademark 2014 voor onze innovatieve Omega Vital Line”.

www.bioplanete.com

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.