Harry verovert Nederland met tune-filosofie

harry-tune

Nog geen half jaar geleden lanceerden drie ambitieuze duurzame modeondernemers het label Harry in de Amsterdamse Pijp. Harry’s reizende foto expositie ‘Wall of tunes’ streek neer op festivals zoals Lowlands in Biddinghuizen en het Magneet Festival in Amsterdam. Daarnaast is ‘Wall of tunes’ tot midden oktober te bewonderen in het nieuwe warenhuis van Sissy-Boy in de Eindhovense Blob en in de –dit weekend– heropende Sissy-Boy winkel in de kelder van Magna Plaza te Amsterdam.

De fotografie-expositie ‘Wall of Tunes’ is een serie zwart-wit portretten van mensen van alle leeftijden die vertellen over hun ‘tune’. Een tune is een verzameling van momenten en dingen in het leven waar je je relaxed en gelukkig bij voelt. Met deze universele boodschap willen ondernemers Marieke Vinck, Charlotte van Waes en Annouk Post geluk en duurzaamheid met elkaar verbinden en duurzame mode echt op de kaart zetten.

Tune-filosofie
Harry is vernoemd naar de coole jazz opa Harry met de filosofie: ‘Wie zich goed voelt (‘in tune’), zorgt beter voor de wereld. Harry gelooft dat mensen die ‘in tune’ zijn met zichzelf beter in staat zijn om voor de wereld om zich heen te zorgen. Daarom fotografeert team Harry mensen over de hele wereld en vraagt ze op te schrijven wat hun tune is. Deze foto’s worden gedeeld via Harry’s Facebook-pagina.

harry-s-tune


Harry’s gift: hemd en boek

Het eerste product van ‘Harry’ is Harry’s gift; de combinatie van een witte tanktop in mannen- en vrouwenvariant en het boek met Harry’s urban fairytale ‘Find your tune’. Het boek vertelt over een muzikant die het leven zag als een lege notenbalk. Aan eenieder de opdracht deze in te vullen met eigen ‘in tune’ momentjes. Het hemd en het boek zijn te koop in toonaangevende conceptstores (o.a. Puha Shop in Utrecht, Kokotoko in Groningen).

harry-tune

In het verhaal droeg opa Harry altijd een wit hemd op momenten dat hij ‘in tune’ was. Daarom herinnert zijn iconische witte tank top de drager eraan om dicht bij zijn of haar tune te blijven.
Vanzelfsprekend is ook de productie van Harry’s gift ‘in tune’. Voor het produceren van de witte tank top werkt Harry samen met People Tree, een gerenommeerd duurzaam fair trade merk uit de UK.

www.findyourtune.com

 

Fotografie Wall of tunes portretten: Dim Balsem

Lees ook:
>  Bewuste lifestyle, steeds natuurlijker

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.