Crowdfunding internationale uitrol voor Nederlandse slimme thermostaat-bouwer

Het Nederlandse ThermoSmart verkocht in korte tijd duizenden slimme thermostaten en optimaliseerde samen met de eerste gebruikers het product. Nu staan ze aan de vooravond van een bepalende stap voor haar toekomst: ThermoSmart wil internationaal, en is hiervoor een crowdfunding-campagne gestart. Hierdoor kan iedereen een aandeel in het succesvolle bedrijf nemen en samen de internationale uitrol realiseren.

Met gepaste trots vertelt medeoprichter en CEO Hans Kouwenhoven over de start-up fase die het bedrijf hiermee achter zich laat: “We hebben vanuit niets een onderscheidend product gemaakt dat inspeelt op de actuele ontwikkelingen rond smart home. Een Nederlands antwoord op grote merken als Google’s Nest”. Wat begon met een persoonlijke frustratie over hoe lelijk en onhandig bestaande thermostaten waren, is uitgegroeid tot een high tech design-product met een intuïtief gebruiksgemak -dat het bedrijf bovendien heeft weten te patenteren. De slimme thermostaat onderscheid zich bovendien met een ThermoArt-programma, waarbij de gebruiker de thermostaat kan aanpassen op het behang, de kleur van de muur of eventueel een foto naar keuze. Een lelijke thermostaat op een prachtige muur behoort hiermee tot het verleden. ThermoSmart helpt huishoudens om heel gemakkelijk en aangenaam energie te besparen, wat zowel de natuur als de portemonnee goed doet.

Opschalen in de explosief groeiende smart home markt

Het bedrijf groeit nu tot een zogenaamde ‘scale-up’, een bedrijf dat gezonde omzet genereert en er klaar voor is om haar bewezen succes op te schalen op nieuwe markten, buiten de landsgrenzen. Slimme thermostaten ontwikkelen zich steeds prominenter tot de toegangspoort van slimme huishoudens. Huishoudens bestaan steeds meer uit slimme apparaten, welke door het Internet of Things aan elkaar verbonden worden. Door de centrale rol in huis en directe toegang tot het internet vormen slimme thermostaten steeds meer het middelpunt binnen slimme huishoudens. Onderzoeksbureaus verwachten dan ook dat de markt voor slimme thermostaten de komende jaren explosief groeit, met tenminste 65% per jaar.

Thermo art design

Bij aanvang crowdfunding al halve ton opgehaald

Het exporteren van dit Hollands vernuft is een interessante ontwikkeling voor de scale-up in spe. ThermoSmart heeft voor het mogelijk maken van de internationale uitrol reeds € 450.000 aan financiering binnen. Het bedrijf kiest er nu voor om voor de resterende € 150.000 crowdfunding in te zetten. “Zo binden we naast de benodigde financiering ook een groep ambassadeurs aan het merk. De financiering dient zo tevens als een marketingtool”, aldus Commercieel Directeur Niels Mathlener.

Vanaf donderdag is de crowdfundcampagne live op crowdfundplatform Symbid.nl en al bij de aanvang is door het bedrijf € 50.000 verzameld binnen het eigen netwerk. Met deze rollende start lijkt de crowdfunding campagne dan ook een succes te gaan worden.

ThermoSmart heeft zelf de troef in handen

De ideale troef om investeerders over te halen is natuurlijk het product zelf. Om haar nieuwe ambassadeurs het product zelf te laten ervaren, stelt het bedrijf dan ook een ThermoSmart twv € 249 beschikbaar voor iedere investeerder die € 1.500 of meer investeert. Dat is meteen 17% rendement op het aandeel en bovendien een innovatieve verrijking voor het huishouden. Klaar voor de toekomst.
De crowdfundcampagne duurt maximaal 30 dagen. Op de website Symbid.nl kunnen geïnteresseerden de campagne vinden en de benodigde validatie rustig nalezen. Er staat eveneens een korte pitch video waarmee kort en krachtig de campagne in anderhalve minuut wordt samengevat. Hans en Niels kunnen ondertussen niet wachten: “We zijn al druk bezig internationale partners te betrekken, zodat we nog deze winter de nieuwe markten kunnen betreden”.

Achtergrond ThermoSmart
ThermoSmart is een gebruiksvriendelijke en strak vormgegeven slimme Wi-Fi thermostaat van een jonge Nederlandse ScaleUp. Het speelt een leidende rol op de Nederlandse markt en gaat deze winter uitrollen naar andere Europese landen. Ook is de thermostaat eenvoudig te bedienen, thuis en op afstand, via smartphone, tablet of computer, altijd en overal. Het product is onafhankelijk van energie- en ketelleveranciers en is na aanschaf eigendom van de gebruiker. Consumenten tekenen geen contract en betalen geen abonnement. Het gebruik van de ThermoSmart webportal en App’s is gratis.

Thermo art App

 

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.