Hoe traditie en innovatie samenkomen in een potje

Rigoni di Asiago. Al 100 jaar hart voor de natuur

Rigoni di Asiago is een familiebedrijf dat werd opgericht in 1923 en ontstond uit de passie voor de bijenteelt van Nonna Elisa, de grootmoeder van de huidige eigenaren. Die passie groeide uit tot een bloeiende onderneming die zich vanaf het begin kenmerkte door een samengaan van traditie en innovatie, met liefde en respect voor de natuur en de consument.

De producten van het bedrijf, dat gevestigd is op de hoogvlakte van Asiago (Italiaanse Alpen ten noorden van Venetië), worden gecreëerd en geproduceerd in een beschermde omgeving. Ze dragen stuk voor stuk het bio-certificaat (een van de eerste in Europa) en de Rigoni-familie staat garant voor hun kwaliteit.
Rigoni di Asiago zetzich al bijna een eeuw lang in om heerlijke, kwalitatieve en milieuvriendelijke producten aan te bieden. Het bedrijf begon met de traditionele productie van Mielbio, 100% Italiaanse honing, en breidde later zijn assortiment uit met Fiordifrutta fruitbeleg, Dolcedi natuurlijke zoetstof geëxtraheerd uit biologische appels en Nocciolata, een gamma heerlijke en natuurlijke chocopasta’s zonder palmolie.

De familie Rigoni heeft altijd veel belang gehecht aan de principes van maatschappelijk verantwoord ondernemen. De 3 kernwaarden voor Rigoni zijn:

  • Duurzame landbouw: Rigoni di Asiago heeft altijd gekozen voor biologische landbouw; de enige methode die het mogelijk maakt om vruchten te telen met respect voor het milieu;
  • Gezondheid en welzijn: om consumenten producten aan te bieden met een evenwichtige smaak en voedingswaarde;
  • Verantwoorde consumptie: het bedrijf heeft altijd geïnvesteerd in onderzoek naar productiemethoden met een zo laag mogelijke impact op het milieu en in de recycling van organisch afval met het oog op een kringloopeconomie.

Meer informatie over de producten én heerlijke recepten vindt je op: www.rigonidiasiago.nl

“De consument is als een vriend des huizes, waarvoor alleen het allerbeste goed genoeg is.” Andrea Rigoni, CEO.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.