Katja Schuurman sluit zich aan bij gedurfd initiatief van Thankyou in strijd tegen extreme armoede

Vandaag kondigt de Australische sociale onderneming Thankyou aan dat zij Unilever en Procter & Gamble hebben uitgenodigd voor een samenwerking, met de vraag om producten van Thankyou wereldwijd te produceren en distribueren. De producten van Thankyou zijn in het leven geroepen om levensveranderende projecten te financieren, die een einde moeten maken aan extreme armoede. Thankyou moedigt mensen wereldwijd aan deel te nemen aan de campagne ‘No Small Plan’ om daarmee hun collectieve kracht te laten zien aan de multinationals. Ook Katja Schuurman sluit zich aan bij deze beweging en roept Nederland op hetzelfde te doen via de #thankyoutotheworld.

Armoede de wereld uit

Thankyou is in 2008 opgericht om wereldwijd extreme armoede aan te pakken. Dit doen ze in samenwerking met partners verdeeld over 22 landen. Deze partners, die samen meer dan 18 organisaties omvatten, houden zich bezig met water, gezondheid, sanitaire voorzieningen, economische ontwikkelingsprogramma’s en moeder- en kind-gezondheidsprogramma’s in gemeenschappen met lage inkomens. 

“Wanneer er jaarlijks 53 miljard euro uitgegeven wordt aan (verzorgings)producten* terwijl 736 miljoen mensen** leven van minder dan 1,15 euro per dag, dan is er iets goed mis”, zegt Daniel Flynn, die samen met Justine Flynn en Jarryd Burns Thankyou heeft opgericht. De sociale onderneming ontwikkelt daarom persoonlijke verzorging- en baby-producten. Na aftrek van de kosten die nodig zijn om deze producten bij de consument te krijgen, gaat iedere cent die Thankyou verdient richting het beëindigen van extreme armoede. “Wij geloven dat we samen en in samenwerking met een van de twee grootste bedrijven ter wereld echte verandering kunnen maken. Dit doen we door het geld dat aan onze producten wordt besteed te gebruiken om een einde te maken aan extreme armoede. Hoe mooi zou het zijn als dat lukt?”

Gedurfd initiatief richting Unilever en P&G

Vandaag lanceert Thankyou een gedurfd initiatief om de aandacht van Unilever en P&G te trekken en ze mee te krijgen met hun missie. Met (onder andere) een wereldwijde social media campagne onder de hashtag #thankyoutotheworld vraagt de onderneming mensen over de hele wereld zich aan te sluiten bij hun beweging om het consumentisme te keren en de wereld te veranderen. 

Katja Schuurman roept Nederland op: “I’m in, are you?”

“Alleen met collectieve support kunnen we Unilever en P&G overhalen om zich aan te sluiten en samen te werken met Thankyou. Dit gaat ons allemaal aan. Je kunt helpen door een foto te plaatsen met de naam van de campagne “No Small Plan”, met het bijschrift: “I’m in, are you?” Tag @proctergamble en @unilever en gebruik de #thankyoutotheworld. We hopen zo de boodschap van deze movement zo ver mogelijk te laten reiken. Als Unilever en/of P&G tekenen, is dat omdat we dit samen voor elkaar hebben gekregen”, aldus Katja.

Thankyou heeft aan het einde van de campagne virtuele ontmoetingen gepland met zowel P&G als Unilever. Op 5 november maakt Thankyou wereldwijd bekend welke partner ‘meedoet’ op een van de grootste digitale billboards ter wereld, namelijk Times Square in New York City.

Thankyou is net zo toegewijd aan het behouden van de aarde als aan het helpen van degenen die erop leven met haar verantwoorde zakelijke doelen.
Voor meer informatie over Thankyou: thankyou.co.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.