De Marketing Monnik (Win!)

monnik

“In één klap was mijn wereld verwoest en mijn geliefden bliezen hun laatste adem uit”. Zo startte de Marketing Monnik zelf de lancering van het boek ‘De Marketing Monnik’ in een voormalig klooster in de buurt van Utrecht.

Het belangrijke personage van het nieuwe boek van auteur Klaas Klunder realiseert zich na een tragisch auto-ongeluk dat hij nog één kans heeft om zijn leven anders in te richten en besluit zich los te maken van zijn bezittingen en het klooster in te gaan. Hij geniet er van bezig te zijn met de diepere mysteries van het leven en bij te dragen aan het welzijn van anderen in deze ongelijk verdeelde wereld.

Klunder schreef het boek “De Marketing Monnik” monnikvanuit het besef dat consumenten te vaak om de tuin worden geleid.
Naar zijn mening zouden verkooptechnieken erop gericht moeten zijn mensen te helpen in plaats van ze om de tuin te leiden. Sterker, als meer bedrijven hun verkooptechnieken zouden koppelen aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, wordt de wereld er beter van in plaats van minder goed. “Te vaak vergeten bedrijven de maatschappij waarin een organisatie zich bevindt”, volgens de auteur.

In het boek onthult De Marketing Monnik drie marketinggeheimen uit de Bijbel die bijdragen aan deze doelstelling. Zo is daar de wet van de tienden, welke de auteur als volgt ‘vertaald’. Als iedere organisatie 10% van zijn nettowinst terug zou laten vloeien naar de maatschappij in tijd of geld op een relevante manier, zou de maatschappij waarin wij leven er heel anders uitzien.

Donatie
Zelf doneert Klunder 1/10 van de opbrengst van zijn boek aan Charity Water. Een non-profit organisatie met als doel om schoon en veilig drinkwater naar 800 miljoen mensen in ontwikkelingslanden te brengen. Het eerste boek werd op vrijdag 12 december overhandigd aan Willem Lageweg, directeur van MVO Nederland.

www.marketingmonnik.nl

Mail & Win Update
Wij mogen 10 exemplaren verloten onder onze lezers! Vul je gegevens in en maak kans op 1 exemplaar.

Deze actie is inmiddels afgesloten, iedereen hartelijk dank voor het meedoen!

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.