Mail & Win boek “Nieuwe Business Modellen”

Samen werken aan waardecreatie

Dit nieuwe boek van de Stichting OCF 2.0, onder leiding en redactie van Jan Jonker, móest er komen na voorgaande uitgaven in de zoektocht naar de WEconomy. Een energiek, verfrissend werkboek dat je wèrkelijk uitdaagt en op weg helpt in de vormgeving en organisatie van een duurzame economie!

recensie door Nanny Schutte

Hèt kenmerk van de WEconomy is meervoudige waardecreatie, dat begint met zakelijke waardering van àndere zaken naast geld; arbeidsvoorwaarden, gezondheid, veiligheid, cultureel erfgoed, kennis, tijd, milieu, etc. (opgesomd in een indicatorenoverzicht). Een ware omslag ten opzichte van de huidige economie, die alléén kan worden ondersteund door ruimte te geven aan ècht vernieuwende ideeën. Dit boek is dan ook “niet een klassiek business modellen boek dat zich richt op nieuwe verdienmodellen gebaseerd op bestaande business,” maar in alle opzichten anders en out-of-the-box. Na een stevige onderbouwing (de “Bibliotheek”, een inleiding op Nieuwe Business Modellen, gevormd uit het werk tot nu toe), beland je in de “Werkplaats”, waar je je eigen vragen, wensen en ideeën kunt uitwerken aan de hand van checklists, tips, praktijkvoorbeelden, etc. Eén en ander is geordend volgens het Klaverbladmodel, dat (gelukkig, maar logisch) niet uit vaststaande bouwstenen bestaat, maar dynamisch van aard is. Steeds moet worden nagegaan of gemaakte keuzes nog kloppen met de actuele ontwikkelingen. Daarbij gaan passie en dromen hand in hand met relatie, community en cocreatie. Zoals gezegd: geen standaard economieboek, wat ook blijkt uit de originele en overzichtelijke lay-out, waarin tekst wordt afgewisseld met inspirerende voorbeelden, citaten, beelden, etc. Een duidelijke inhoudsopgave met heldere samenvattingen maken het werk compleet èn bruikbaar.

De Betere Wereld mag vijf exemplaren van dit boek weggeven!

Deze actie is inmiddels afgesloten, iedereen hartelijk dank voor het meedoen!

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.