Zo dragen bezorgdiensten bij aan een betere wereld

Zo dragen bezorgdiensten bij aan een betere wereld

Consumenten bestellen producten steeds vaker online. Ten opzichte van 2020 nam het aantal bestellingen vorig jaar met zo’n 13% toe. Een ontwikkeling waarvan verwacht wordt, dat deze zich de komende jaren verder door zal zetten. Het groeiend aantal online bestellingen vergt veel van bezorgdiensten. Hoe zorgen zij dat pakketten tijdig bij de consument worden afgeleverd? Een consument krijgt het pakket het liefst nog op een zelfde dag bezorgd. Steeds meer webshops bieden deze mogelijkheid aan, door nieuwe partnerships aan te gaan met bezorgdiensten. In dit artikel lees je meer over de wijze waarop bezorgdiensten bijdragen aan een betere, duurzame wereld. 

Pakketten afleveren binnen het aangegeven tijdvak 

Een duurzame manier van werken betekent voor bezorgdiensten onder meer, dat een pakket in zo min mogelijk afleverpogingen bij de consument moet worden bezorgd. Gaat dit de eerste keer goed, dan voorkomt dit dat een bezorger een volgende dag hetzelfde stuk af moet leggen. Om hierin te slagen is het raadzaam te kiezen voor bezorgdiensten die bestellingen leveren in het aangegeven tijdvak. Een consument weet zo precies, wanneer deze thuis moet zijn. 

Vandaag besteld morgen in huis is een credo wat door veel webshops gebruikt wordt om consumenten te trekken. Een product wat men morgen nodig heeft, wil men ook daadwerkelijk een volgende dag in huis hebben. Evenals dat bestellingen op basis van zo’n credo vaak geplaatst worden op het moment, dat de consument zeker weet een volgende dag thuis te zijn. Op de bezorgdag wordt een consument door sommige bezorgdiensten op de hoogte gehouden middels een sms-bericht, waarin aangegeven wordt dat de bezorger binnen 15 minuten voor de deur staat. 

Regie in handen van de consument 

Mocht na het plaatsen van een bestelling blijken dat een gekozen tijdstip niet goed uitkomt, dan heeft de consument vaak de mogelijkheid om een nieuwe leverafspraak te maken. Nog voordat de bezorger onderweg is. Ook dit helpt te voorkomen dat er onnodig gereden wordt, wetende dat de consument niet aanwezig is. 

Bezorging middels 100% elektrische auto’s 

Niet alleen het volgens afspraak leveren van een bestelling aan de consument draagt bij aan duurzaamheid. Ook het wagenpark van bezorgdiensten heeft er een grote impact op. Er zijn steeds meer bezorgdiensten die toewerken naar een wagenpark met uitsluitend elektrische auto’s. Het draagt bij aan een CO2-neutrale manier van bezorgen. Doel van deze bedrijven is om uiteindelijk 100% elektrisch te bezorgen, om mens en milieu zo min mogelijk te belasten.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.