Babykleding met een goed verhaal: Baby Verh!p

verh!p

Verh!p vindt dat elke pasgeboren baby recht heeft op babykleding met een goed verhaal. Babykleding van de beste kwaliteit, duurzaam en eerlijk geproduceerd, comfortabel voor de baby én praktisch voor ouders! Maak jij de lancering van onze allereerste collectie mogelijk? Doe mee en jij bent de eerste die onze producten ontvangt!

Brendy Boogaard is een begin-dertiger die babykledingmerk Verh!p heeft opgericht. Een aantal jaren geleden, toen nog werkzaam als consultant, had ze niet kunnen bedenken dat ze met hart en ziel zou werken aan babykleding. Nu kan ze het zich niet anders meer voorstellen. Het is namelijk meer dan het product alleen. Met verh!p bied ze ouders, vrienden en familie van een pasgeboren baby een keuze. Een keuze voor babykleding waar je oprecht trots op kunt zijn als je het een baby aantrekt of cadeau doet.

verh!p

Productie
Het is een hele klus om precies te weten waar en hoe iets wordt gemaakt, door wie en waarvan. Baby Verh!p ziet dit als de basis en onze verantwoordelijkheid. Helaas weten nog te weinig ouders hoe gevoelig jonge kinderen zijn voor (hormoonverstorende) chemicaliën die helaas ook vaak in kleding zitten. Bovendien wil niemand kleding die is gemaakt door kinderen die slechts een paar jaar ouder zijn dan je eigen pasgeboren baby.

Baby Verh!p zorgt daarom voor 100% biologisch katoen en goede productieomstandigheden. Dit garanderen zij door alleen te werken met producenten die GOTS gecertificeerd zijn. Wat houdt dit precies in? Het woord ‘bio-katoen’ is nog niet juridisch beschermd en de enige manier waarop aantoonbaar is dat er ook daadwerkelijk bio-katoen is gebruikt, is wanneer er sprake is van een Control Union certificering. Bij de Global Organic Textile Standard (GOTS) is dit het geval, en wordt er bovendien niet alleen gecontroleerd op het materiaal (bio-katoen), maar ook op de arbeidsomstandigheden.

Maar Baby Verh!p gaat verder dan alleen een verantwoorde productie. Zij investeren bewust ook in verbeteringen aan het begin en het einde van de textielketen.

Lees veel meer op deze pagina, bekijk alle ‘rewards’ en doe ook mee aan hun crowdfunding!

verh!p

 

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.