De OERkracht van biologisch eten

Voeding voedt, vulling rooft.

‘Biologisch denken gaat vooraf aan biologisch eten’. Dat is de lijfspreuk van Richard de Leth, auteur van de boeken OERsterk en OERsterk koken en ambassadeur van EkoPlaza. Hij leert ons hoe je gezond, fit en slank kan zijn volgens de natuur. “Vroeger was voedsel per definitie biologisch. Nu heeft de survival zich van het bos naar de supermarkt verplaatst. EkoPlaza biedt daarin een veilige haven met pure, onbewerkte biologische producten”.

De OERkracht van de natuur staat centraal in zijn boeken OERsterk en OERsterk koken. Gezond eten en afvallen zijn mogelijk door de kracht van de natuur. “In de oorspronkelijke natuur was voedsel bedoeld om te voeden. Tegenwoordig is er voeding en vulling: voeding voedt de gezondheid, vulling rooft de gezondheid. Voeding bouwt op, vulling breekt af. Hoe minder bewerkingsprocessen voeding heeft ondergaan, hoe meer voedingswaarde het heeft. De survival heeft zich van het bos naar de supermarkt verplaatst. Daarom kies ik voor de biologische supermarkt. Hier vind ik voeding om te voeden en niet om te vullen”.

Gezonde Prijsweken

Richard is de komende tijd te zien in de landelijke EkoPlaza campagne ‘Gezonde Prijsweken’, waarbij ook zijn keuzes extra onder de aandacht komen. De auteur van het boek OERsterk is één van de 7 ambassadeurs die hun overtuiging delen dat biologische voeding gezonder en voedzamer is.

Meer informatie over de campagne ‘Gezonde Prijsweken’ van EkoPlaza:
http://www.ekoplaza.nl/aanbiedingen/

EkoPlaza
EkoPlaza is onlangs als eerste biologische supermarktketen gecertificeerd met het EKO Keurmerk. Het keurmerk is gebaseerd op het aandeel biologische producten, dat minimaal 90% van het totale assortiment moet zijn. EkoPlaza heeft 62 vestigingen door heel Nederland. De missie van EkoPlaza is om biologisch eten voor iedereen bereikbaar te maken. Daarom is de EkoPlaza-visie samengevat in vijf keuzes: betaalbaar biologisch, bewust lekker eten, persoonlijk en dichtbij, verrassend gevarieerd en een eerlijke samenwerking. Voor meer informatie over EkoPlaza, kijk op http://www.ekoplaza.nl.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.