Doe ook mee met 2×2!


Een beweging naar bewust bezig zijn met het eten van groenten en fruit.

Aanstaande maandag gaat de campagne ‘ik doe mee met 2×2’ weer van start met de uitzending van de inmiddels bekende 2×2-televisiecommercial. Met de 2×2-campagne wordt een beweging in gang gezet: een beweging naar bewust bezig zijn met het eten van groenten en fruit. Een beweging waarbij ouders en kinderen elkaar stimuleren, motiveren en activeren. De eerste twee campagnejaren hebben mooie resultaten opgeleverd, zo blijkt uit recent onderzoek. In dit derde, en tevens laatste jaar, van de campagne staan weer tal van activiteiten op het programma. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie. GroentenFruit Bureau draagt zorg voor de uitvoering. Doe ook mee met 2×2!

2x2
Eindshot 2×2 tvc

Resultaat
Uit evaluatieonderzoek blijkt dat de campagne ‘Ik doe mee met 2×2!’ aanslaat bij de doelgroep gezinnen met kinderen tot 12 jaar. Bijna de helft van de doelgroep (41%) is bekend met de 2×2-campagne. Ouders vinden de TV-spot duidelijk en opvallend. De meeste ouders geven aan dat groenten en fruit prima passen in een druk gezinsleven en een maaltijd pas gezond is als deze groenten bevat. Ruim 40% van de jonge gezinnen zegt dat de campagne inspireert om kinderen op nieuwe manieren groenten en fruit aan te bieden. De resultaten van deze evaluatie zijn gebruikt om de campagne te optimaliseren.

2×2.nl nu nog interactiever
Social media speelt binnen de campagne een belangrijke rol. De website 2×2.nl is geactualiseerd en ook op social media is 2×2 op Facebook.com/2x2NL en Twitter.com/2x2NL actief. Naast de TV-commercial staan onder andere ook op het activiteitenprogramma een nieuw boekje met de avonturen van Boris, het 2×2 spel in een web,- en Ipad-versie en deelname aan de Huishoudbeurs. De mobiele app ‘Wat eet Holland’, waarmee je jouw gerechten kunt delen met anderen, is geheel geactualiseerd. Voor diëtisten worden nieuwsbrieven en een flyer ontwikkeld.

2×2-films
Uniek dit jaar op de website zijn de drie filmpjes van families die opgenomen worden. Per film wordt 1 familie, 1 dag lang gevolgd. Zo kun je zien hoe families met kinderen dagelijks geïnspireerd worden door 2×2 en hoe zij samen gerechten bereiden.

2×2-icoon
Het 2×2-icoon geeft een positief signaal: het bevestigt de consument in zijn keuze voor lekker en gezond en in het gevoel om ‘goed bezig’ te zijn. Afgestemd op de campagne ‘Ik doe mee met 2×2’ draait in 2013 ook de 2×2 campagne Versverwerktegroenten.
Doe ook mee met 2×2 en klik hier voor het 2×2 activiteitenprogramma.

Huishoudbeurs
Van 16 tot en met 24 februari 2013 vindt de Huishoudbeurs plaats in de RAI in Amsterdam. Net als op de Margriet Winterfair afgelopen november zal ook hier de 2×2-bol staan. In de bol staat een grote kookunit en een chefkok die de bezoekers zal inspireren met heerlijk 2×2-gerechtjes.

De bezoeker kan zelf de groenten en fruit producten kiezen. Deze worden in schalen in de kookunit tentoongesteld. De gerechten kunnen uiteraard worden geproefd.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.