Blyde Benelux lanceert social beautymerk

Amerikaans beautymerk LXMI slaat handen ineen met pr-bureau Blyde Benelux. De luxe vegan beautylijn op basis ban Nilotica balsem verovert na de Verenigde staten en Engeland ook Nederland met haar producten. De producten van LXMI zijn niet alleen duurzaam, maar ook fairtrade. De Oegandese vrouwen die de balm maken krijgen hier drie keer zoveel voor betaald. Sociaal onderneemstel Leila Janah is het brein achter het merk. Met LXMI wilt ze andere merken inspireren om ook voor duurzaam en fairtrade te kiezen zonder in te leveren op kwaliteit.

“we vinden het fantastisch om samen te werken met een inspirerende vrouw als Leila. LXMI is onderdeel van haar missie om met het geven van werk armoede de wereld uit te helpen. Ook bij Blyde doen we ons best om een positief effect op onze omgeving teweeg te brengen. Onze missies sluiten mooi op elkaar aan.” Zegt Jeanne Kortenoever, van het pr-bureau Blyde.

De producten

De producten van de beautylijn bestaan uit crèmes, een lippenbalsem en een highlither waar je een natuurlijke roségouden glans van krijgt. Ze zijn allemaal gemaakt op basis van Nilotica balsem. Leila kwam de balsem vier jaar geleden tijdens een reis door Noord-Oeganda per toeval tegen. Leila: “Als gevolg van aanhoudende burgeroorlog is de balm van noten van de Nilotica nog onbekend, daar brengen we verandering in. Het natuurproduct doet wonderen voor je huid en we geven tegelijkertijd de lokale bevolking een kans zich aan extreme armoede te onttrekken.

Kernwaarden

De naam LXMI staat niet alleen voor ‘luxe’ maar verwijst naar de Hindoestaanse godin Lakshmi. Ze vertegenwoordigt welvaart, bevrijding, moraal en liefde en representeert daarmee de kernwaarden van het beautymerk. “Ondernemers dragen een verantwoordelijkheid voor een betere wereld. Ik ook. Blyde deelt onze ideeën over duurzaam ondernemen en is daarom een perfecte match. Samen hopen we een breed publiek te kunnen bereiken en andere merken te inspireren om ook duurzaam en sociaal te ondernemen.”

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.