Jupiler en Rock and Run gaan samen voor waterbesparing

Bierbedrijf AB InBev roept deelnemers en toeschouwers op om in de week voorafgaand aan de loop hun baard te laten staan voor het goede doel.

Jupiler, onderdeel van AB InBev, en Rock and Run slaan de handen ineen voor waterbesparing. Voorafgaand aan het hardloop- en muziekevenement, dat op 2 juni plaatsvindt in Amsterdam, roept AB InBev mannelijke deelnemers en toeschouwers op om een week lang hun baard te laten staan. Volgens AB InBev kan er op die manier maar liefst één miljoen liter water worden bespaard.

Rock and Run is een jaarlijks hardloopevenement dwars over de Amsterdamse grachten en door de Jordaan. De editie van dit jaar is omgedoopt tot Rock and Run for water en er wordt geld opgehaald voor de Naga Foundation, een watervoorzieningsproject in Kenia. Tijdens Rock and Run zijn er optredens op de Noordermarkt van onder andere Chef’Special en David Benjamin.

Als er 40.000 mannen gehoor geven aan de oproep van Jupiler om zich een week lang niet te scheren, bespaart dit per persoon ongeveer 25 liter water. In totaal levert dit dus een waterbesparing van één miljoen liter op. Tijdens Rock and Run zullen de Rotterdamse barbiers van Schorem in de Jupiler bus op de Nieuwmarkt deelnemers en toeschouwers scheren die hun baard hebben laten staan voor het goede doel.

“Wij zijn erg blij met deze samenwerking met Jupiler,” zegt Henk Witteveen, organisator van Rock and Run. “Het toont op een ludieke manier aan dat waterbesparing eigenlijk heel simpel is. Door je een weekje niet te scheren, bespaar je meteen al 25 liter. En als bonus krijg je ook nog een scheerbeurt van de cultbarbiers van Schorem.”

De actie past voor AB InBev bij hun ambitieuze MVO-doelstellingen, waarbij het bedrijf ernaar streeft de beste bierbrouwer in een betere wereld (‘Better World’) te zijn.

Kijk voor meer informatie op www.rockandrun.nl.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.