oproep om het testen van cosmetica op dieren te verbieden


Cruelty Free International richt zich tot de Nederlandse klanten van The Body Shop
.

Op 12 juni 2012 werd in de Nederlandse winkels van The Body Shop de oproep geïntroduceerd om overal op de wereld het testen van cosmetica op dieren te verbieden. Het is onderdeel van een campagne van Cruelty Free International, de eerste wereldwijd werkende organisatie die zich richt op het stoppen van het testen van cosmetica op dieren overal op de wereld.

Cruelty free international

De wereldwijde oproep zal in The Body Shop winkels in 65 landen verkrijgbaar zijn. Het is de grootste en meest ambitieuze campagne tot nu toe om wereldwijd het gebruik van dieren voor het testen van cosmetica te verbieden. Naast het contact met de ongeveer 275 miljoen mensen die per jaar The Body Shop winkels bezoeken, zal Cruelty Free International ook linken naar de websites van The Body Shop die jaarlijks door miljoenen klanten worden bezocht.

Hoewel het uitvoeren van dierproeven voor cosmetica sinds 2009 verboden is in de Europese Unie kunnen cosmetische producten die buiten de EU op dieren zijn getest nog wel worden verkocht. Een verbod op de verkoop kan hier een eind aan maken. Een dergelijk verbod zou van kracht worden in 2013, maar het ziet er nu naar uit dat de invoering nog wel tien jaar kan duren. Als dat het geval zal zijn, zullen er nog tienduizenden dieren sterven door wrede cosmeticatesten voor schoonheidsproducten die in de EU worden verkocht.

cosmetica niet voor dieren

Paul McGreevy, International Values en R&D Director van The Body Shop, zei “bij The Body Shop zijn we er vurig van overtuigd dat geen enkel dier beschadigd mag worden als gevolg van de eisen van regeringen en regelgevers waar dan ook op de wereld. We zetten ons al heel lang in voor deze goede zaak en het is betreurenswaardig dat veel mensen denken dat deze kwestie is opgelost terwijl dat niet zo is. We zijn uiterst trots dat we de campagne van Cruelty Free International kunnen ondersteunen om een wereldwijd verbod op dierproeven voor elkaar te krijgen. We vragen dan ook iedereen om de oproep te ondertekenen in onze winkels!"

Michelle Thew, Chief Executive, Cruelty Free International zei, “The Body Shop staat vanaf het allereerste begin internationaal bekend om zijn Against Animal Testing standpunt. Ze hebben de weg gebaand met hun inspanningen om een eind te maken aan dierproeven, en Cruelty Free International is zeer verheugd dat The Body Shop ons ondersteunt bij deze baanbrekende campagne.“

The Cruelty Free International petitie is nu te ondertekenen in alle winkels van The Body Shop in Nederland en online te vinden op www.crueltyfreeinternational.org
Twitter: www.twitter.com/CrueltyFreeIntl
Facebook: www.facebook.com/CrueltyFreeInternational

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.