Vrouwen duurzamer dan mannen; hoe kan dat?

gezond tegen ongezond

De laatste jaren wordt iedereen duurzamer. Veel mensen in de rijkere delen van de wereld beginnen te denken aan het milieu. Tegenwoordig wordt het steeds makkelijker om bewust om te gaan met de producten die je in huis haalt. Ook wordt er steeds meer gerecycled in het huishouden. Maar hoe zit dat verschil tussen mannen en vrouwen?

In onderzoeken van de laatste jaren is bewezen dat vrouwen duurzamer zijn dan mannen, in allebei gedrag en acties. Het verschil is niet heel groot. Mensen vragen zich af hoe ze het beste duurzamer kunnen worden.

Volgens de HANSA GCR zijn vrouwen vaker milieubewust in de werkomgeving. De HANSA GCR is gevestigd in Washington DC en focust zich op het specialiseren op merken, klantvriendelijkheid en psychologische principes van de menselijke motivatie.

Mannen vs. Vrouwen

Vrouwen voelen zich meer aangetrokken tot banen die gaan over sociale en milieu gebeurtenissen of die daar tenminste iets mee te maken hebben. Als mannen ook in andere werkomgevingen er meer aandenken en het bij hun bedrijf betrekken zou dat de cijfers omhoog brengen.  Eerst moeten andere bedrijven dan gaan kijken naar de feiten die impact hebben op het milieu. Vrouwen vinden dat als ze vrijwilligerswerk doen of geld doneren dat ze dan echt een steentje bij brengen, terwijl mannen vaak denken dat het toch geen zin heeft want er zijn genoeg mensen die dat ook niet doen.

Vrouwen doen het meeste in het huishouden, zo houden zij beter rekening met recyclen. Naast recyclen denken vrouwen er ook vaak aan om fairfashion kleding te kopen. Fairfashion ofwel eco-fashion staat er bekend om dat alle kleding die verkocht worden onder de naam van Fairfashion duurzaam is. Dit houdt in dat de kleding is gemaakt van natuurlijke producten, gerecyclede spullen, natuurlijke eiwitvezels, upcycle, cellulose vezels en natuurlijke vezels.

vrouwen gezonder dan mannen

Dieet

Vrouwen eten minder vlees dan mannen, wat betekent dat vrouwen meer groente en fruit eten. Vleesproductie is heel slecht voor het milieu. Ook gebruiken vrouwen vaker het openbaar vervoer. Mannen reizen juist vaak met het vliegtuig en verdere afstanden.

‘Duurzame spijt’

Vrouwen hebben ook vaker duurzame nieuw jaar voornemens. Dat komt omdat vrouwen vaker last hebben van ‘duurzame spijt’. Dat houdt in dat vrouwen wel veel spijt hebben als ze niet heel duurzaam bezig zijn, veel vrouwen die ‘duurzame spijt’ hebben, voelen zich vaak alleen maar schuldig en de meeste doen ook niks met dit gevoel.

Ook willen vrouwen hun gezin beschermen. Zo willen moeders dat hun kinderen gezond eten en dat ze goede kleding dragen die niet kapotgaan. Vrouwen doen vaak de boodschappen, maar als ze naar de supermarkt gaan nemen ze steeds vaker organisch eten mee. Vrouwen hebben meer geld over voor duurzame energie om het milieu te helpen.

Klimaatverandering

Het openbaar vervoer en dieet hebben veel gemeen als het gaat om denken aan het milieu, dit zijn twee manieren voor mensen om duurzamer te zijn. Vrouwen gaan minder vaak met de auto en het vliegtuig, dat betekent dat ze minder CO2 verbruiken. Misschien weten mannen niet wat de consequenties van hun acties zijn. Een aantal jaar geleden was er een onderzoek die liet zien dat vrouwen meer weten over klimaatverandering en dat ze er zich meer zorgen om maken dan de mannen.

Vrouwen en mannen doen in hun eigen manieren soms wel wat aan het besparen van het milieu. Toch kan dit altijd wel beter, heel veel mensen eten nog vlees en mensen gaan nog steeds met de auto naar werk. Maar er zit wel al voortgang in en dat willen iedereen zien!

 

milieu verbeteren

 

 

 

 

 

 

 

 

Toon de 1 reacties
  1. Victoria schreef:

    Is dit soms vertaald met Google translate?!

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Win het My Magic Mud tandpasta pakket

> Witte tanden binnen 2 weken!

> Natuurlijke ingrediënten: Kokosolie, Actieve kool en Bentoniet klei

> Vegan & Puur zonder fluoride

> Blijf op de hoogte van onze beste artikelen

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief en je maakt automatisch kans!

 

U bent succesvol aangemeld.