Ekoplaza zet als eerste grote retailer zonnepanelen in het schap
Laatste update op 11 mei 2015
Ekoplaza maakt als eerste grote retailer in Nederland, zonne-energie toegankelijk vanuit het virtuele winkelschap. Dankzij de dalende prijzen en stijgende energiekosten, zijn zonnepanelen steeds interessanter voor consumenten. Desondanks blijft Nederland achter bij de rest van Europa. Dat wil Ekoplaza in samenwerking met Sungevity Nederland veranderen.
Met meer dan 1.200 aanbieders heeft Nederland een groot aanbod van zonnepanelen-leveranciers. Dit wekt de illusie dat Nederlanders volop hun eigen schone stroom opwekken. Niets is minder waar. “De meest recente cijfers schatten het totale zonne-energie vermogen in Nederland tussen de 800 megawatt tot 1.1 gigawatt. Daarmee staat Nederland niet eens in de top 10 van Europa”, vertelt Hans van Mierlo, marketing manager van Ekoplaza. “Dat moet beter kunnen, dachten we”.
Ekoplaza faciliteert duurzame en gezonde lifestyle
Als biologische supermarkt zet Ekoplaza zich in voor een betere wereld. Daarom verkopen ze alleen de beste biologische voedingsproducten die milieuvriendelijk zijn geproduceerd. “Maar daar houdt het niet op. We willen graag verder gaan dan voeding alleen en een duurzame lifestyle in brede zin ondersteunen. Daarom laten we onze consument eenvoudig zelf checken of zonnepanelen nemen interessant voor ze is”, legt Hans verder uit.
Ekoplaza kiest Sungevity Nederland als zonnepanelen-partner
Voor het aanbieden van zonnepanelen werkt Ekoplaza samen met Sungevity Nederland. Via de website van Ekoplaza vragen klanten een vrijblijvend advies aan bij het Nederlands-Amerikaanse bedrijf. “Zonnepanelen zijn steeds goedkoper geworden. Hierdoor is het voor consumenten een interessant alternatief”, vertelt Olivier Noorduyn, manager partnerships Sungevity Nederland. “Ook de stijgende energieprijzen maken het aantrekkelijk om zelf stroom op te wekken. Samen met Ekoplaza willen we zoveel mogelijk consumenten motiveren om met zonnestroom te besparen op hun energierekening en een bijdrage te leveren aan een betere wereld.”
Ga naar http://www.ekoplaza.nl/nieuws/ voor meer informatie.
Over Ekoplaza
Ekoplaza is een biologische supermarktketen wil biologisch bereikbaar maken voor iedereen, omdat de keten ervan overtuigd is dat biologisch eten onderdeel is van een gezonde en duurzame lifestyle. Biologische voeding is geen optelsom van voedingswaarden die de maag vult, maar is echt smaakvol eten dat je daadwerkelijk voedt.
Over Sungevity
Dankzij de gepatenteerde remote solar design technologie kan Sungevity razendsnel per dak berekenen wat de gemiddelde opbrengst van zonnepanelen zal zijn, die Sungevity als een van de weinige bedrijven ook garandeert. Het bedrijf biedt diensten aan in Nederland, de VS en Australië. Sungevity ontving onlangs de onderscheiding “Beste voor de Wereld” van B Corp. Deze prijs wordt uitgereikt aan bedrijven die hun ondernemerskracht aanwenden om oplossingen voor maatschappij en milieu te vinden. Voor meer informatie: www.sungevity.nl
Lees ook:
> BeWooden: duurzame houten accessoires
> Branding a Better world wint bronzen Esprix met Weleda Skin Food