Foodmarkt Deterra: “Nederlandse boeren zijn weer populair”

deterra

Laatste update op 29 oktober 2015

De Nederlandse boeren winnen in rap tempo aan populariteit. En dat is ook niet heel gek, vinden ze bij Deterra. “De boeren maken met veel passie en ervaring de meest lekkere en gezonde producten. De mensen moeten alleen wel de boeren kunnen vinden, daar helpen wij bij”, zegt Frans Broeders, oprichter van de online foodmarkt Deterra.

Het kopen van lokale producten is om meerdere redenen erg in trek. Niet alleen het feit dat de producten van hoge kwaliteit zijn, het is ook gezonder door minder (kunstmatige) toegevoegde stoffen.
En ‘van dichtbij’ halen betekent direct een enorme reductie van het aantal foodmiles (afstand die het product aflegt voordat het op je bord ligt), het stimuleert de lokale economie en je hebt volledige transparantie voor wat betreft herkomst en productiewijze. Met name dat laatste is steeds meer mensen van groot belang.

Crowdfund ook mee!  www.oneplanetcrowd.com/nl/project/121246.

Klassieke win-win situatie
Door het samenbrengen van de lokale producent met de consument ontstaat er een klassieke win-win situatie. De boeren hebben een geheel nieuw afzetkanaal, waarbij ze zelf de prijzen mogen bepalen. Nol van Rijssel van biologische boerderij de Blije Big: “Ik sta op de markt en heb een eigen boerderijwinkel, omdat ik dan zelf de marges in de hand heb. Maar ook wij zien een verschuiving naar  online en daar heb ik geen verstand van. Met Deterra met ik 24/7 aanwezig op de digitale markt.”

En daar profiteert de consument dan ook weer van. Wieteke Balk uit Rosmalen bestelt al geruime tijd en is erg blij met de boeren uit de buurt: “De producten zijn heel erg lekker, ze zijn vers en hebben veel smaak. Ik vind Deterra een super goed initiatief. Ik kan zo vers (bio) eten en hoef niet alle boeren in de buurt af. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor. Het afhaalpunt is voor mij op de route naar huis. Ideaal! Ben tot nu toe heel erg tevreden.”

deterra

De boer als investeerder
Nu de boeren door de inzet van online weer steeds meer in the picture zijn, is het belangrijk om hun te betrekken bij de groei van de online foodmarkt. Deterra doet dit onder andere door een crowdfundingcampagne via Oneplanetcrowd. In de eerste weken hebben wij meer dan € 34.000 opgehaald met dank 41 investeerders, dus de start is veelbelovend!”. Iedereen, en dus ook de boeren, kunnen mede-eigenaar worden van Deterra en hierbij zelf bijdragen aan de groei van hun populariteit.

Meedoen kan via de volgende link: www.oneplanetcrowd.com/nl/project/121246.

Over Deterra
Deterra is een online foodmarkt voor streekproducten waarbij de boer weer een gezicht krijgt, hij zelf zijn prijs bepaalt en de klant laat zien waar het eten vandaan komt. Het assortiment is uitgebreid; van zuivel tot groenten, van fruit tot ijs en van een losse biefstuk tot complete barbecuepakketten. De meeste producten komen vers van het land of direct van de producent, het vlees wordt vaak pas bereid na bestelling. Vervolgens kan het bij één van de afhaalpunten in de buurt worden opgehaald.

deterra.nl

deterra

Meer over de online foodmarkt:
>  Explosieve groei online foodmarkt

Plaats een reactie op dit artikel

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *