Je bedrijf via offline marketing laten opvallen

Je bedrijf via offline marketing laten opvallen

In een tijdperk waar veel communicatie van bedrijven via online mogelijkheden wordt verricht, worden de offline mogelijkheden vaak een beetje vergeten of niet aan gedacht. Deze manier van promoten zijn vaak effectief voor bedrijven die op lokaal niveau ondernemen en dus de offline communicatie zeer lokaal kunnen uitvoeren. In dit artikel lees je welke offline mogelijkheden er zijn en hoe je deze effectief kunt inzetten. Om op deze manier jouw bedrijf beter op te laten vallen.

Offline mogelijkheden

Onder offline marketing wordt er verstaan alle communicatie en promotiemiddelen die niet via het internet worden gecommuniceerd naar (potentiële) klanten. Offline marketing wordt ook traditionele marketing genoemd. Offline marketing of traditionele marketing kan via veel verschillende manieren uitgevoerd worden. Bekende mogelijkheden zijn het adverteren of promoten via huis aan huis folders, dagbladen, tijdschriften, televisie en radio, via promotieteams of buitenreclame. Met buitenreclame wordt bedoeld promotie in bijvoorbeeld bushokjes of langs de weg. Zo kan een onderneming een poster afdrukken en deze vervolgens als buitenpromotie gebruiken in een bushokje. 

Promoten op locatie of bij evenementen

Het adverteren op de bedrijfslocatie zelf en via evenementen wordt ook gezien als traditionele marketing. Zo kan een onderneming een spandoek bedrukken en deze ophangen op de eigen locatie of tentoonstellen wanneer het een stand heeft op een evenement. Via deze manier weten lokale (potentiële) klanten, hoe de onderneming heet en wat de onderneming doet. Op een evenement kan je via een spandoek bepaalde boodschappen weergeven aan de bezoekers van het evenement. Wederom kan hier de bedrijfsnaam en de corebusiness vermeld worden, of door opvallende elementen op de spandoeken te plaatsen trekt dit de aandacht.

Waarom offline marketing?

Het inzetten van offline marketing heeft meerdere voordelen. Zo kan je met offline marketing een zeer gepersonaliseerde boodschap overbrengen, om op deze manier precies jouw doelgroep te targeten. Zo kan je bijvoorbeeld specifiek jouw communicatie richten op klanten uit een bepaalde stad, woonwijk of gezinssamenstelling. Op deze manier wordt jouw reclame enorm persoonlijk, wat vaak vele malen effectiever werkt dan communicatie op algemeen niveau. En effectieve reclame zorgt in de meeste gevallen voor een uitbreiding van het klantenbestand. 

Naast dat je offline marketing persoonlijk kan inzetten, wordt het in de meeste gevallen gebruikt voor reclame op lokaal niveau. Wanneer jouw klanten vooral lokaal gevestigd zijn, kan het zo zijn dat offline marketing ten opzichte van online marketing veel effectiever is.

Door goed na te gaan wat voor jouw bedrijf het beste werkt, is het mogelijk om de communicatie zo effectief mogelijk in te zetten. 

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.