Supermarkten en zuivelsector pakken voedselverspilling aan

Als de consument pakken van yoghurt en vla niet goed leegmaakt, blijft ongeveer 10% achter. Met z’n allen gooien we daardoor onnodig en onbedoeld heel veel liter zuivel weg! Daarom start 24 oktober de campagne ‘Haal alles eruit wat erin zit’. Met deze campagne leren zuivelsector en supermarktbranche de consument om de pakken op te vouwen, zodat ook het laatste restje vla of yoghurt uit het pak gehaald wordt.

De campagne bestaat uit een televisiecommercial en een YouTube-filmpje waarin een ‘tot leven gekomen’ zuivelpak laat zien dat je je pak het beste kunt vouwen om alles eruit te halen wat erin zit. Ook is dit mannetje terug te vinden op social media.

In onderzoek geeft 48%* van de consumenten aan een vouwinstructie te willen om de laatste resten yoghurt en vla uit een pak te halen. Om de instructie op ieder moment te kunnen bekijken, staat deze vanaf vandaag op de website www.zuivelpak.nl.

De campagne is een initiatief van de zuivelfabrikanten en de Nederlandse supermarkten. Het initiatief past in de reeks activiteiten die fabrikanten en supermarkten ontplooien om voedselverspilling tegen te gaan. Zowel in het productieproces, in de winkel als bij de consument thuis.

Meer lezen?
> Koken met voedselintollerantie
> Ontdekkingsreis naar een duurzamere wereld
Better Places: Vijf tips voor duurzaam reizen in Colombia

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.