De inrichting van de winkel weerspiegelt de duurzaamheidsfilosofie van Auping
Laatste update op 16 december 2015
Op maandag 14 december 2015 opent Koninklijke Auping bv, samen met ondernemer Berden, de eerste vernieuwde Auping Plaza in de Amsterdamse woonmall Villa Arena. De Plaza, waar consumenten zich kunnen laten inspireren en adviseren, heeft een nieuwe formule waarbij co-creatie voorop staat: de consument gaat in de vernieuwde Plaza samen met de Auping-adviseur op zoek naar het perfecte bed of matras voor een goede nachtrust en energieke dag. Zo komen de persoonlijke voorkeur van de consument en de expertise van Auping samen.
Co-creatie in een inspirerende omgeving
In de vernieuwde Auping Plaza, die de sfeer van een atelier ademt, begeven adviseurs en consumenten zich samen in de wereld van de kleuren, stoffen en designtrends van vandaag en morgen. Co-creatie staat centraal en adviseurs, opgeleid aan de Auping Academy, geven consumenten persoonlijk en professioneel advies. Consumenten krijgen de complete Auping-experience: zij kunnen uitgebreid proefliggen en het gehele Auping-assortiment ervaren, van comfortabele spiraalbodems en matrassen tot luxe boxsprings, van dekbedden tot kussens en bedtextiel. De hele winkel biedt inspiratie op het gebied van design, sfeer en interieurtrends.
Persoonlijk en duurzaam
Deze winkelformule sluit naadloos aan bij de keuze van Auping voor een nieuwe productielocatie van waaruit op klantorder – niet langer uit voorraad – geleverd wordt. De consument staat hierbij centraal. Auping biedt een snelle levertijd voor een op maat gemaakt bed, wat uniek is in de branche. Het perfecte bed of matras is een combinatie van de persoonlijke voorkeur van de consument en de expertise van de Auping-adviseur. Deze komen samen in de nieuwe Plaza. Naast de fysieke producten zijn er ook online tools aanwezig om de consument te adviseren over een matras op maat en inzicht te geven in persoonlijke behoeften.
De inrichting van de winkel weerspiegelt de duurzaamheidsfilosofie van Auping. Er is gebruik gemaakt van LED-verlichting en recyclebare materialen zoals MDF gelakt op waterbasis. Daarnaast is de Plaza vormgegeven met materialen uit eigen productie: de plafondbekleding is gemaakt van Auping-spiraalbodems, de gebruikte stoffen komen uit eigen collectie, er zijn stoelen gemaakt van gerecyclede petflessen en er ligt tapijt van ongeverfde wol met jutedekking.
“We investeren bewust in de ontwikkeling van een nieuwe winkelformule omdat we geloven in de belangrijke rol van de winkel. Naast online is de winkel nog steeds de plek waar de consument slaapcomfort wil ervaren en zich wil laten inspireren. De online wereld en de fysieke winkel vullen elkaar aan.” aldus Herman Bramer, Directeur Sales & Retail Koninklijke Auping.
“De plafondbekleding is gemaakt van
Auping-spiraalbodems, de gebruikte stoffen komen uit eigen collectie”
Paul Berden, ondernemer Auping Plaza Villa Arena: “Ik geloof sterk in de richting die Auping inslaat met deze formule waarbij advies op maat en duurzaamheid centraal staan. Samen investeren we in een vernieuwde Plaza waar de behoeften van de moderne consument en de expertise van Auping samenkomen.”
Feestelijke opening en aanbieding
Op maandag 14 december opent Herman Bramer, namens Auping, samen met Paul Berden officieel de deuren van de vernieuwde Plaza. De weken daarop staan in het teken van diverse feestelijkheden, waarbij de consument kans maakt om het aankoopbedrag retour te ontvangen.
Auping Plaza Amsterdam Villa Arena
ArenA Boulevard 4
1101 DJ Amsterdam Zuid-Oost
Over Koninklijke Auping bv
Een gezond en energiek leven begint met een goede nachtrust. Het uitgangspunt van Koninklijke Auping bv. is dat goed slapen altijd nog beter kan. Daarom werkt Auping al meer dan 125 jaar, elke dag weer met passie en nieuwsgierigheid, aan het ultieme slaapcomfort van morgen. Hoge kwaliteit, comfort, design en duurzaamheid staan daarbij centraal.
In 1888 voltrok zich een revolutie in de beddenwereld. Johannes Auping bedacht de spiraalbodem. Wat had hij voor ogen? Een bed dat het slapen gezonder en comfortabeler zou maken. Daarna volgden matrassen en boxsprings. Auping is een A-merk-, productie- en retailbedrijf dat uitgroeide tot dé beddenspecialist en marktleider in de Benelux, met meerdere verkoopvestigingen in Europa en een distributie over een groot deel van de wereld.
Auping staat voor premium kwaliteit en duurzaamheid. Daarom wordt bewust gekozen voor productie in Deventer. Daar wordt jarenlange expertise en vakkundigheid gecombineerd met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van techniek, ergonomie en design. En wordt geluisterd naar de wensen en dromen van consumenten, in elke fase van hun leven.
Auping streeft naar gezonde groei en heeft een groen DNA. Het bedrijf investeert dan ook fundamenteel in duurzaamheid en heeft daarbij de ongekende ambitie om in 2020 alle bedrijfsprocessen, producten en diensten circulair en volgens de Cradle to Cradle (C2C) filosofie te hebben ingericht.