Duurzame mode met een groter doel

infact-fairfashion

INFACT- 'H&M van de duurzaamheid'

Infact wil de ‘H&M van de duurzaamheid’ worden. Het in Amsterdam en Haarlem gevestigde kledingmerk verkoopt dames-en herenkleding van bio katoen. Zij hebben ook een webshop voor duurzame mode. Goede kwaliteit voor een lage prijs is het motto van INFACT.

Door Lindy Bontenbal

En dat motto wordt verwerkelijkt doordat het merk werknemers in India voorziet van een beter leven. Dat is namelijk de plaats waar INFACT haar kledingstukken laat maken. Oprichter Roland Wiechert is het gezicht van INFACT terwijl zijn zakenpartner in India de productie van de duurzame mode overziet. INFACT Wear onderscheidt zich van andere merken door ervoor te zorgen dat alle partijen in de keten een goede prijs krijgen. De kleding is betaalbaar en daardoor is duurzame mode bereikbaar voor iedereen.

duurzame-mode

Verstandig groeien
Binnenkort zal INFACT ook voet aan de grond zetten in drie andere steden in ons land. En ook buiten Nederland heeft het label zijn gezicht al laten zijn. In Spanje en Duitsland zal het merk via een shop-in-shop concept vanaf het voorjaar van 2014 verkrijgbaar zijn. Verder orienteert INFACT zich op de Scandinavische markt voor duurzame mode.

Investeringen voor onderwijs en bescherming bijen
Naast dames-en herenkleding gaat INFACT nog een stap verder door ook bedrijfskleding aan te bieden. Op die manier kunnen ondernemingen ook bijdragen aan het uiteindelijke doel van INFACT. De opbrengst zal namelijk uiteindelijk gebruikt worden om een school met sportfaciliteiten te stichten in het productiegebied in India.
Maar naast de lange termijn is INFACT ook op dit moment aan het investeren in een duurzame toekomst. Zo is INFACT betrokken bij het initiatief Smart Beeing, dat zich ten doel stelt om bijen een duurzame manier te beschermen. Zoals bekend worden bijen met uitsterven bedreigd. Zo heeft het initiatief een nieuwe bijenkast ontwikkeld en probeert Smart Being mensen bewust te maken van het nut van bijen voor mens en natuur. De bijen krijgen geen suikerwater in de winter maar blijven op hun honing zitten. Daar halen zij meer kracht en energie uit.Infact

Achtergronden via nieuwe website

Het leuke aan INFACT is dat er ook een blog op hun website te vinden is met achtergrondartikelen over bijvoorbeeld het verschil tussen reguliere katoen en bio-katoen. En over dat verschil gesproken: ook ketens als H&M en C&A verkopen tegenwoordig ‘bio-katoen’. Maar deze kledingstukken bestaan vaak  deels uit bio-katoen terwijl alle INFACT-kledingstukken van 100 procent biologisch katoen zijn. Dát is nog ‘s duurzame mode!
Wat veel mensen nog niet weten, is dat de kwaliteit van bio katoen veel beter is. Het voelt zachter aan, neemt meer vocht op en blijft langer mooi. En gifvrij! Met INFACT maak je de wereld een stukje beter!

www.infact-wear.nl

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.