Energierevolutie: nieuwe strategie Greenchoice

energierevolutie

Tijdens het symposium Energierevolutie werd zowat alles besproken, en met veel vuur en passie: innovatie, technologie, wind, zon, samenwerking, lokale opwek…, ‘tout NL’ sprak met elkaar over de transitie naar 100% duurzame energie. Drie groene energie-startups pitchten ook nog eens hun eigen businessidee.

Reden van deze pressure cooker was het feestje van Greenchoice, dat ter ere van haar 15-jarig jubileum een nieuwe strategie introduceerde: Duurzaam Dichtbij.
Nou is dat voor Greenchoice wellicht nieuw en “anders” – maar lokale opwek vinden we natuurlijk al een tijdje terug bij bijvoorbeeld VandeBron. Een goed punt dat Greenchoice inbracht, is om vraag en aanbod optimaal op elkaar te laten aansluiten: dat is inderdaad een van de absolute voorwaarden om tot 100% duurzame energie te kunnen komen.

Hoewel een mooie score, scoort Greenchoice in de meest recente Energievergelijker (van Greenpeace, Consumentenbond, Natuur & Milieu en WISE) nog niet hoog als je dat met hun ambitie vergelijkt: “marktleider in het duurzaamste segment van de energiemarkt”. Via Twitter liet Greenchoice weten “sinds dit jaar” 100% groene stroom aan consumenten te leveren. We zullen later zien hoe dat in de volgende Energievergelijker uitpakt.
De nieuwe strategie ‘Duurzaam Dichtbij’ heeft in elk geval de potentie om ‘vooroplopen als aanjager en verbinder in de energietransitie’ te kunnen waarmaken.

www.greenchoice.nl
www.vandebron.nl
www.wisenederland.nl

Foto:  Greenchoice

Gerelateerd:

Bespaar energie én geld door je cv in te regelen
Triodos neemt aandeel in Duurzaam Investeren-platform

 

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.