“Koop een flesje limonade en red de bij!”

bij

Limonade-talent!

Een 11-jarig Amerikaans meisje verdient met haar kleine limonadekraam miljoenen. Mikaila begon haar kraampje met een familierecept. Ze begon klein, maar in korte tijd werd het een veel grotere onderneming: de limonade viel bijzonder goed in de smaak. Haar magie was het gebruik van honing.

bij

Hoe kwam ze op het idee?
“Toen ik veel jonger was wilde ik een limonadekraam beginnen. Daarom besloot ik om mijn denkhoed op te doen. Ik wilde nadenken over hoe ik hier succesvol in kon zijn. Terwijl ik nadacht gebeurden er twee belangrijke dingen. Ik werd gestoken door een bij. Twee keer zelfs.Vervolgens stuurde mijn overgrootmoeder mij haar receptenboek, met daarin onder meer haar recept voor limonade. Eerst vond ik het heel vervelend om gestoken te worden door de bijen, maar toen gebeurde er iets vreemds. Ik vond bijen juist heel erg interessant. Daarom bestudeerde ik ze en leerde ik welke rol ze spelen in het lokale ecosysteem. Toen dacht ik: kan ik de bijen helpen én het recept van mijn overgrootmoeder tegelijk gebruiken?En dat is hoe BeeSweet Lemonade in de wereld kwam. We combineren het recept van mijn overgrootmoeder met mijn liefde voor bijen. Daarom maken we het zoet met lokale honing. En tegenwoordig blijft mijn kleine idee maar groeien.”

De limonade was meteen succesvol. Ze doneert een deel van haar opbrengst aan organisaties die zich inzetten voor bijen. Haar slogan: “Koop een flesje, red een bij!”

En nu….?!
Nu heeft Mikaila haar eigen Facebook-pagina. En ze heeft deals gesloten met winkels. Zo verkoopt Whole Foods haar limonade tegenwoordig. Dat is ‘s werelds grootste ‘supermarkt’ voor biologische en organische producten. Daarnaast wordt haar limonade ook in allerlei andere grote winkels verkocht. Mikaila mocht op bezoek bij het Witte Huis en trakteerde daar  de kinderen op die lekkere limonade!

De Betere Wereld is gek op dit soort initiatieven! Met een heerlijk drankje zorgen voor die leuke zoete bijen!

Volg Mikaila en haar fantastische limonadebedrijf op Facebook.
En volg een echt Hollands initiatief De Betere Wijn

Bron: De Dagelijkse Standaard

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.