YUNO behaalt 100% funding op crowdfunding platform


YUNO behaalt 100% funding op crowdfunding platform Seeds.nl.


Op het crowdfunding platform Seeds.nl heeft YUNO vandaag het totaalbedrag van 35.000 euro binnen gehaald voor het ontwikkelen en uitbreiden van het YUNO assortiment. Initiatiefnemer van Seeds is de innovatiedochter van ABN AMRO die als eerste bank ter wereld een crowdfunding platform lanceerde. De investeringen die via Seeds zijn binnen gehaald, zullen worden aangewend voor het ontwikkelen van een nieuw YUNO product; een gezond tussendoortje voor kinderen tussen de 4 en 12 jaar om mee te nemen naar school.

Vandaag zet YUNO met een groep van maar liefst 168 investeerders een nieuwe stap in de ontwikkeling van verantwoorde snacks. Via het platform Seeds blijkt dat bewuste consumenten vinden dat snacken gezonder kan en dat zij hier hun bijdrage aan willen leveren. In 2010 heeft YUNO de WackoWaves (chips, bestaande uit 95 % groente, 50 % minder vet en 25 % minder kcal) en FreakyFruits (snoep, bestaande uit 76 % fruitsap, zonder gluten of kunstmatige toevoegingen) ontwikkeld en getest. In 2011 is hard gewerkt om YUNO in Nederland te introduceren in zwembaden, dierentuinen en pretparken. Nu wordt YUNO verkocht op zo’n 800 locaties in Nederland, onder andere bij de supermarkten van Albert Heijn, PLUS, C1000, Hoogvliet en de supermarkten van Dirk v/d Broek en Dekamarkt.

yuno producten

Crowdfunding werkt

Broer en zus Annemiek en Tom Vogel, de oprichters en bedenkers van YUNO, zijn zelf allebei jonge ouders en blij te constateren dat er in Nederland een grote groep investeerders bereid blijkt om samen met hen verantwoorde producten te ontwikkelen. “Met crowdfunding kunnen we samen met bewuste consumenten producten ontwikkelen waar iedereen blij van wordt,” aldus Annemiek, “Eerlijke, verantwoorde en coole snacks zonder kunstmatige toevoegingen, die wij ook graag aan onze eigen kinderen geven.”

Arthur van de Graaf, CEO van Seeds. “YUNO is erin geslaagd om de kracht van crowdfunding optimaal te benutten door een grote groep consumenten als investeerder te betrekken bij de ontwikkeling van het nieuwe YUNO product.” Via cocreatie wordt straks met de nieuwe investeerders, professionele food designers en voedingstechnologen een nieuw lekker, verantwoord en voedzaam YUNO product ontwikkeld.

Over Seeds

Seeds is een online platform dat (maatschappelijk) betrokken investeerders en ondernemers de mogelijkheid biedt elkaar online te treffen. Seeds presenteert ondernemers aan potentiële investeerders en faciliteert de financiële en contractuele totstandkoming van de overeenkomst tussen de ondernemer en de investeerder. Alleen ondernemingen die een positieve maatschappelijke impact op cultureel, sociaal, educatief of ecologisch gebied beogen, krijgen de mogelijkheid om zichzelf te presenteren. Op deze wijze wil Seeds ‘social impact investment’ stimuleren.

Een investeerder kan vanaf EUR 50 rechtstreeks online investeren in ondernemingen naar keuze. Bij succes van de onderneming kan de investeerder door zijn/haar investering recht hebben op financieel rendement, maar ook op business updates en extra producten en diensten. Startende ondernemers vinden op hun beurt een nieuwe manier om geld aan te trekken, namelijk via een grote groep betrokken online investeerders. Een groep die niet alleen geld bijeenbrengt, maar als zij dit willen ook kennis, ideeën en een netwerk. Seeds.nl begint met een onderzoeksproject van vier maanden. Na het onderzoeksproject wordt bekeken of Seeds een vervolg krijgt. Voor meer informatie, kijk op www.seeds.nl.

seeds

Plaats een reactie op dit artikel

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *