KICK-OFF health challenge

seven-days-off-healthy-healthy-challange-jongeren-feest-cultuur-sporten-ondernemen-kleurrijk

Seven days of feedback

Vandaag gaat de grootste health challenge van Nederland van start: zeven dagen lang zeven opdrachten vervullen op het gebied van eten en bewegen. Met meer dan 100 deelnemende middelbare scholen en 75.000 scholieren wordt de editie in 2014 de grootste tot nu toe. De winnaars van de Seven days of Feedback challenge sluiten de week af met een awardshow in de Heineken Music Hall, gepresenteerd door ambassadeurs Lieke en Jetteke van Lexmond.

‘BUILDING A HEALTHY AND HAPPY GENERATION TOGETHER’

Seven days of Feedback stimuleert jongeren (tussen de 12 en 25 jaar oud) tot een gezonder leven en bewustwording van ieders impact op mens en milieu. In de week van 3 t/m 9 november worden zeven opdrachten uitgevoerd, van een Meatfree Monday (vleesvrije maandag) tot Food from da Hood (het eten van lokale producten). “Het is vreemd dat een ongezonde leefstijl bij jongeren steeds vaker regel dan uitzondering is. Wij proberen daar met de Seven days of Feedback verandering in te brengen.” aldus Tabe Ydo, founder van de health challenge. Seven days of Feedback wordt omarmd door verschillende bekende ambassadeurs zoals onder andere Lieke en Jetteke van Lexmond, Sergio Herman en Rens Kroes.

seven-days-off-healthy-healthy-challange-jongeren-feest-cultuur-sporten-ondernemen-kleurrijk

AWARDSHOW 2014
Door de dagelijkse opdrachten uit te voeren kunnen de deelnemers punten verzamelen via de speciale app, voor zichzelf én voor hun school. De vijf beste scholen gaan door naar de grote finale. Deze vindt plaats op 25 november tijdens de awardshow in de Heineken Music Hall, gepresenteerd door Lieke en Jetteke van Lexmond. Hier komen de leerlingen in aanmerking voor verschillende Feedback awards: gezondste school (uitgereikt door Rens Kroes en Tabe Ydo), fitste school (uitgereikt door Ricardo van Rijn) en de beste schoolkantine. Verder maken de deelnemers kans op een mega Neon schoolparty en zijn er verschillende individuele prijzen te winnen zoals Spotify accounts, Basic Fit abonnementen en tickets voor de Voice of Holland.

TOEKOMST
Voor Seven Days of Feedback reiken de ambities ver: tot en met 2016 wil de stichting minimaal 1 miljoen jongeren tussen de 12 en 25 jaar motiveren tot een gezondere leefstijl.

Over Seven Days of Feedback
In 2011 is de Seven Days of Feedback bedacht door ondernemer Tabe Ydo om jongeren te motiveren tot een gezondere lifestyle. Sinds de lancering in 2012 hebben tienduizenden jongeren de zevendaagse challenge doorlopen. Inmiddels is de Seven Days of Feedback uitgegroeid tot de grootste health challenge van Nederland. De 7-daagse lifestyle challenge is ontwikkeld in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam, WUR en de Erasmus Rotterdam.

Seven days of Feedback is een initiatief van stichting Feedback Foundation en wordt gesteund door innovatieve ondernemers, bekende Nederlanders onder wie Lieke en Jetteke van Lexmond, Rens Kroes, Sergio Herman en bedrijven en instellingen waaronder; Spotify, Talpa, Twitter, Basic Fit, Slam!FM, Marie Stella Maris, Eurosport, Vice, 22 Tracks, Gemeente Amsterdam, Fiber, Marqt, Brand New Day, Ohpen, ministerie van Infrastructuur en Milieu en het ministerie van VWS.

seven-days-off-healthy-healthy-challange-jongeren-feest-cultuur-sporten-ondernemen-kleurrijkLine-up & programma
Dag 1: Meatfree Monday: een dag zonder vlees
Dag 2: Walk on Water: een dag water i.p.v. frisdrank
Dag 3: Size Does Matter: een dag halve porties eten
Dag 4: No time to Waste: een dag eten wat je in huis hebt
Dag 5: Food from da Hood: een dag lokaal voedsel eten
Dag 6: Supermarkt Survival: een dag vers voedsel eten
Dag 7: Go Hard or Go Home: Doe een work out, beweeg!

 

Lees ook:
Koplopers sociaal ondernemen inspireren met gouden tips

 

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.