Bewuste consument? Questionmark geeft je een stem!

questionmark

Lancering online community 'Green Voice' belangrijk voor evenwicht met supermarkt en voedselfabrikant

Questionmark start ‘Green Voice’, een online community voor iedereen die zijn of haar zegje over de duurzaamheid en/of gezondheidsaspecten van (supermarkt)producten wil doen. De stem van alle deelnemende consumenten zal door Questionmark worden vertegenwoordigd richting media, overheid, supermarkten en voedselproducenten.

Questionmark is lekker bezig: zo’n 50.000 bewuste consumenten per maand bezoeken de apps en website voor info omtrent de gezondheid en duurzaamheid van supermarktproducten. Vooral via de social media-kanalen van Questionmark laten zij zich regelmatig van zich horen. Het gaat dan om vragen over producten, opmerkingen voor producenten en suggesties voor verbeteringen in de Questionmark beoordeling of productieketens van voedselproducenten.
Door alle vragen en feedback te bundelen via ‘Green Voice’ kan wordt de gezamenlijke stem van deze groep bewuste consumenten krachtig worden aangepakt en gedeeld. Met de media en vooral met de producenten en retailers zelf. Dit geeft hen weer richting voor innovatie en communicatie rondom gezondheid en duurzaamheid van voedselproducten. Het wordt in de toekomst zelfs mogelijk om als producent of retailer specifieke vragen voor te leggen aan deze groep via Green Voice.

Campagne #mygreenvoice
Om de Green Voice community onder de aandacht te brengen start vandaag, 6 december de #mygreenvoice campagne. Hier in roept Questionmark consumenten op een foto van zichzelf te delen waarop zij een geschreven statement vasthouden over wat hen bezighoudt als ze denken aan de gezondheid en duurzaamheid van hun eten. Meedoen aan de #mygreenvoice campagne en onderdeel worden van de Green Voice community kan op www.thequestionmark.org/mygreenvoice.

questionmark

Questionmark
De onafhankelijke stichting stelt consumenten in staat op basis van objectieve informatie over gezondheid en duurzaamheid van voeding, zelf een bewuste keuze te maken – bijvoorbeeld via de App waarmee een consument een product ter plekke (in de supermarkt) kan scannen op de aspecten gezondheid, milieu, mensenrechten en dierenwelzijn.
Sinds de oprichting in 2013 voegt Questionmark doorlopend na uitgebreid onderzoek nieuwe categorieën toe aan de app en website.

www.thequestionmark.org

 

Meer?

Checkit: gemakkelijk boodschappen doen met aandacht voor mens en dier

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.