Opening Hollandse broccoliseizoen in hartje Amsterdam, zaterdag 31 mei
Laatst bijgewerkt op 17 juni 2014
Laatste update op 17 juni 2014
Overal om je heen wordt reclame gemaakt voor te zout, te vet en te zoet voedsel. Daarom werd de Big Bang Broccoli campagne gelanceerd om groenten in het zonnetje te zetten, want slechts 5 % van de Nederlanders eet voldoende groente. Op zaterdag 31 mei om 12:00 viert Big Bang Broccoli de start van het Hollandse broccoliseizoen met een broccoliveiling op een nog geheime locatie in Amsterdam
Big Bang Broccoli is een campagne van FoodGuerrilla die aandacht vraagt voor gezond eten enerzijds, en de gigantische marketingbudgetten die schuil gaan achter ongezond voedsel anderzijds. Dat doen zij in samenwerking met slimme reclamebureaus, brancheorganisaties en andere enthousiastelingen die zich belangeloos inzetten voor broccoli als icoon voor gezond voedsel.
Big event!
Op zaterdag 31 mei om stipt 12:00 organiseert FoodGuerrilla samen met Nederlandse broccolitelers een broccoliveiling in hartje Amsterdam om de start van het oogstseizoen te vieren. De veiling wordt geleid door veilingmeester Jan-Wolter van den Berg (o.a. veilinghuis Sotheby’s). Daarna verkopen we verse broccoli’s en is iedereen welkom om aan te schuiven voor een gratis broccolilunch: de broccoli belandt direct van het land op je bord! Ga ook in gesprek met de producent van je eten: de broccoliteler.
Wil je op de hoogte blijven van de campagne en de locatie van de lunch? Meld je dan aan via het Facebookevent.
Na de opening van het broccoliseizoen gaan we samen met jou van broccoli de meest gewilde groente van Nederland maken. Van 31 mei tot en met 11 juni zetten we broccoli in heel Nederland op de kaart. Doe ook mee met de campagne en koop een broccoli, organiseer een diner, Twitter een foto of plaats een recept. Samen maken we een Big Bang voor Broccoli!
Facebook.com/BIGBANGBROCCOLI
Twitter: @BIGBANGBROCCOLI
Website: www.bigbangbroccoli.com
Big Bang Broccoli is een initiatief van FoodGuerrilla en wordt mede mogelijk gemaakt door de steun van Greenport NHN, Frugiventa, ZLTO en The Greenery.
Lees ook:
> FoodGuerrilla ontrafelt wetten van voedselmarketing
> Kies voor fatsoenlijk geproduceerd voedsel