FoodGuerrilla ontrafelt de wetten en regels van voedselmarketing

Op 31 maart trapt FoodGuerrilla de campagne af tijdens het BIG BANG BROCCOLI event in Amsterdam

We worden dagelijks gevoed met een flinke dosis reclame voor ongezond eten. Mooie filmpjes over smeuïge smeersels, zoete drankjes en vette burgers vullen het beeld. Maar waarom worden we niet overgehaald om meer gezonde groenten te eten? En wat doet ongezonde marketing voor ons eetgedrag? Na het succes van Damn Food Waste – een campagne tegen voedselverspilling – lanceert FoodGuerrilla dit voorjaar een grassroots marketingcampagne met broccoli in de hoofdrol. Op 31 maart trapt FoodGuerrilla de campagne af tijdens het BIG BANG BROCCOLI event in Amsterdam.

Campagne
Terwijl we met zijn allen meer dan genoeg chips, frisdrank en hamburgers naar binnen werken, eet slechts 5% van de Nederlanders voldoende groenten. In samenwerking met marketeers en creatieve reclame-talenten start FoodGuerrilla een campagne voor goed en gezond voedsel.

In oktober 2013 daagde New York Times journalist Michael Moss het Amerikaanse reclamebureau Victors & Spoils uit om broccoli een extreme make-over te geven. De gerenommeerde reclamejongens zagen een verfrissende uitdaging in het vermarkten van verse groente; normaal gesproken worden ze ingehuurd om ongezond en bewerkt eten van voedselmultinationals als Coca Cola aan de man te brengen. De uitdaging resulteerde in de ‘Broccoli vs. Kale’ campagne, de inspiratiebron voor BIG BANG BROCCOLI. Ook FoodGuerrilla gaat de uitdaging aan om zonder grote marketingbudgetten groenten op een nieuwe, ludieke manier op de kaart te zetten.

BIG BANG BROCCOLI Event 31 maart
Op 31 maart trapt FoodGuerrilla de campagne af tijdens het Big Bang Broccoli event in het Amsterdamse Mediamatic. Iedereen krijgt ruim de kans om mee te denken over de campagne en een bijdrage te leveren. Tijdens het BIG BANG BROCCOLI event wordt een drie-gangen broccoli diner geserveerd. Ook zijn er diverse sprekers waaronder de jongens van Victor & Spoils (via Skype), Erik Kessels (marketinggoeroe) en Jaap Seidell (hoogleraar gezondheid en voeding VU). Op 31 maart ontrafelen we hoe we de wetten van de marketing kunnen inzetten om van broccoli de meest gewilde groenten van Nederland te maken!

FoodGuerrilla roept iedereen op om contact met ons op te nemen die iets kan en wil bijdragen. Van vormgevers tot broccolitelers, van supermarkten tot posterverspreiders. Iedereen kan meehelpen om deze campagne tot een succes te maken.

FoodGuerrilla
FoodGuerrilla is het netwerk van ruim 150 voedselinitiatieven die zich samen inzetten voor gezond, eerlijk een duurzaam voedsel.
logo-foodguerrilla_plaatje_in_tekstfoodguerrilla-appeltje

Voor informatie en aanmelding volg deze link www.foodguerrilla.nl

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.