Bio Brusco Lambrusco

Hét zomerdrankje van 2014, volgens Olcay Gulsen

Samen met Olcay Gulsen en sommelier Milton Verseput, presenteerde NATWERK hun nieuwste product Brusco: een frisse, licht mousserende, rode Lambrusco van bio druiven die koud wordt gedronken. Een bio wijn afkomstig uit dé Lambrusco streek Emilia-Romagna in Noord Italië. 
brusco-lambrusco
Reclamebureau NATWERK, dat bekend staat om hun zelfontwikkelde producten, vond de tijd rijp voor een comeback van Lambrusco, want de drank is de laatste decennia zijn populariteit verloren en bij de meeste slijterijen naar het onderste schap verdwenen. Onterecht, vonden de jongens, want Lambrusco is in vergelijking tot de meeste wijnen van zeer goede kwaliteit.

Daarom gingen ze op zoek naar de beste Lambrusco van de wereld. Na een lange zoektocht vonden ze in Italië de Grasparossa druif, een Lambrusco-druif met lef, pit en karakter. Ze laadden hun wagen vol en maakten van deze 100 kilo ‘stunt’druiven in samenwerking met de experts uit Emilia-Romagna hun eerste batch Brusco.

De eerste fles van deze batch is in de Gouden Bocht te Amsterdam ontpopt door Olcay Gulsen en gekeurd door Milton Verseput. Italodiscoplaatjes werden gedraaid door Egbert Jan Weeber. Aanwezige bezoekers waren o.a. Arie Boomsma, Nicolien Sauerbreij en James Worthy.

Brusco is een product van reclamebureau NATWERK en is vanaf vandaag via brus.co verkrijgbaar en op zeer korte termijn ook bij Kweker en Marqt. Verkoopadviesprijs: €10,- á 0,75L.

Over NATWERK
Brusco is een initiatief van Amsterdams Reclamebureau NATWERK, die bekend staan om hun reeks aan zelf-ontwikkelde producten zoals Bello-Limoncello, de macho onder de likeuren. Meer informatie over NATWERK is te vinden op www.natwerk.nl

Foto boven: Oscar den Ouden

 

 

 

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.