Dilmah lanceert Exceptional thee-lijn in Nederland

Make any moment…. exceptional

Het Sri Lankaanse theemerk Dilmah lanceert een nieuwe theelijn in Nederland met de naam ‘Dilmah Exceptional’. Deze luxe thee is verpakt in biologisch afbreekbare piramidezakjes en wordt geleverd in twaalf verschillende smaken. Van verrassende smaakcombinaties als Rose with French Vanilla en Berry Sensation, tot échte klassiekers als Elegant Earl Grey en English Breakfast. De thee wordt met zorg geplukt en direct aan de bron verpakt waarmee maximale versheid wordt gegarandeerd. Dilmah biedt (in tegenstelling tot veel andere thee merken) uitsluitend pure en onvermengde thee, waardoor de karakteristieke smaak van de thee herkenbaar blijft.

Oud en nieuw – Dilmah Exceptional is een high-end lijn die een combinatie weet te maken tussen hedendaagse smaken en het 5000 jaar oude thee-vakmanschap. Na water is thee immers al eeuwen de meeste gedronken drank ter wereld. Dilmah houdt de eeuwenoude traditie van het natuurproduct in ere en speelt tegelijkertijd in op de huidige foodtrends door met verrassende smaakcombinaties te komen. Iedere combinatie van thee, kruiden en aroma’s is door een team van fijnproevers samengesteld. Na lang testen zijn de twaalf sensationele smaken gevonden die als doel hebben om elk moment ‘Exceptional’ te maken.

Theetrend – Thee is dé trend van 2014, de tijd dat we ‘gewoon’ een kopje thee drinken is voorbij. Theesommeliers nemen het langzaamaan over van de barista’s, horecagelegenheden zetten theeën op de menukaart en er worden luxe thee-bars geopend. Aan thee wordt steeds meer zorg besteed en daar is Dilmah blij mee. Want bij Dilmah is thee niet zomaar een product maar een passie. De thee wordt met liefde geplukt, vervaardigd, geblend en vervolgens gezet. Dat Dilmah uitsluitend kwaliteit thee levert wordt onderschreven door de top-chefs, culinaire professionals en sterren restaurants die Dilmah al jarenomarmen. Het theemerk ziet dat er in Nederland behoefte is aan kwaliteitsthee en wil deze aan een groter publiek introduceren. Vanaf maart 2014 ligt Dilmah Exceptional in de schappen van Albert Heijn. Dilmah brengt daarmee voor iedereen de oorspronkelijke en verfijnde smaak van thee binnen handbereik.

Dilmah PicturesImageProxy.mvc

100% pure Ceylonthee – Dilmah thee staat voor 100% pure Ceylonthee van de hoogste kwaliteit. De thee is 100% onvermengd en afkomstig van de theevelden van Sri Lanka. De thee is vers in folie verpakt, zodat al het goede van de natuur behouden blijft. Verse thee is rijker aan natuurlijke antioxidanten. Daarnaast is de thee van Dilmah altijd ‘Single Origin’; de thee is afkomstig uit één land.

Over Dilmah: passie voor èchte thee – 25 jaar geleden ontstond in Sri Lanka vanuit kennis, empathie, ondernemerschap en passie een idee. Dit idee van de toen 58-jarige theeproducent Merrill J. Fernando werd een unieke combinatie van zijn levenswerk. Hij wilde de hoge kwaliteit onvermengde thee die in zijn land werd verbouwd delen met de rest van de wereld. De heer Fernando verklaarde ‘Business a matter of human service’ en noemde het bedrijf Dilmah, naar zijn zoons Dilhan en Malik. Dilmah streeft naar eerlijkheid in de theehandel en laat ook de medewerkers en hun familie profiteren van het succes. Via de MJF Foundation wordt een groot deel van de winst van het bedrijf geïnvesteerd in projecten voor het welzijn van de Sri Lankaanse bevolking. Het theemerk is inmiddels wereldwijd succesvol.

Ambassadeurs over Dilmah – Dilmah presenteert haar zes ambassadeurs in een korte film. De ambassadeurs staan voor persoonlijkheid, transparantie, authenticiteit, exceptioneel, ambitie en passie. Voor Dilmah zijn dit niet zomaar losse termen, dit is een filosofie waar in gelooft wordt. Dilmah is een merk dat zich hartstochtelijk inzet voor kwaliteit en authenticiteit in de thee. Het familiebedrijf is gebaseerd op passie en een levenslange toewijding. De ambassadeurs vertegenwoordigen deze passie en toewijding stuk voor stuk en allen op hun eigen bijzondere manier. Zie hier de video:

Consumentenadviesprijs per 20 stuks € 2,39 (exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn)

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.