EkoPlaza zet groenten weer op de (menu)kaart


Bio-telers maken biologische groenten voor heel Nederland bereikbaar.


Samen met EkoPlaza ambassadeur David Luijendijk wil de biologische supermarkt consumenten stimuleren meer groenten te eten. Uit onderzoek bleek al dat EkoPlaza klanten bovengemiddelde groenten- en fruiteters zijn. De biologische supermarkt startte onlangs de Gezonde Prijsweken campagne om meer Nederlanders kennis te laten maken met de smaak van biologische voeding. Bio-teler David Luijendijk is één van de zeven ambassadeurs die vanuit zijn professie vertelt waarom biologisch zijn voorkeur heeft. In haar winkels organiseert EkoPlaza kookdemo’s om te laten zien hoe eenvoudig en lekker een gezonde biologische maaltijd te bereiden is.

Uit het onderzoek, waarbij het gezondheidsprofiel van Nederlanders naast dat van EkoPlaza klanten werd gelegd, bleek dat slechts 30% van de Nederlanders dagelijks groenten eten, tegenover 70% van de EkoPlaza klanten. David Luijendijk EkoPlazaEkoPlaza ambassadeur David Luijendijk is één van de groenteleveranciers van de biologische supermarkt. De biologische teler uit Roelofarendsveen vertelt over de voordelen van het duurzaam verbouwen van groenten. Deze voordelen gelden niet alleen voor het milieu, maar ook voor de smaak. Door mensen te laten weten waar hun groenten vandaan komen, hoopt hij ook mensen te stimuleren meer groenten te eten en creatiever te zijn in de keuken.

Onbekend maakt onbemind

David Luijendijk verbouwt verschillende groentesoorten, waaronder raapstelen. Een bijna vergeten groente die erg voedzaam, lekker en veelzijdig is. David:’Het voordeel is dat we zo puur Hollandse groenten voor een breed publiek bereikbaar kunnen maken. Veel mensen kennen deze groenten van vroeger maar weten niet waar je ze kunt kopen. Dat is toch zonde, want je maakt er in weinig tijd een heerlijke pasta van.’ Kijk hier voor een lekker recept met raapstelen.

Missie

Tijdens de Gezonde Prijsweken staat iedere week een andere EkoPlaza ambassadeur centraal. 7 Ambassadeurs, 1 missie: heel Nederland laten zien dat biologisch eten gezond, gevarieerd en lekker is. Iedereen vertelt vanuit hun eigen beroep of interesse waarom zij kiezen voor biologisch. Zo gaat Ralph Moorman op supermarkt safari en laat zien wat de beste keuzes zijn voor een gezonde hormoonbalans. Olympisch Kampioene Nicolien Sauerbreij laat zien dat je ook als topsportster gevarieerd en vegetarisch kunt eten en voldoende belangrijke eiwitten binnenkrijgt. Kortom, iedereen heeft een eigen verhaal te vertellen over waarom biologisch eten hun leven ´voedt´, in plaats van vult. Meer informatie over de campagne ‘Gezonde Prijsweken’ van EkoPlaza vindt u hier.

David Luijendijk

EkoPlaza

EkoPlaza is onlangs als eerste biologische supermarktketen gecertificeerd met het EKO Keurmerk. Het keurmerk is gebaseerd op het aandeel biologische producten, dat minimaal 90% van het totale assortiment moet zijn. EkoPlaza heeft 62 vestigingen door heel Nederland. De EkoPlaza-visie is samengevat in vijf keuzes: betaalbaar biologisch, bewust lekker eten, persoonlijk en dichtbij, verrassend gevarieerd en een eerlijke samenwerking. Voor meer informatie over EkoPlaza, kijk op www.ekoplaza.nl.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.