Marie-Stella-Maris: Een nieuw internationaal watermerk

Marie-Stella-Maris

Drink water, give water

Het herstellen van een balans door te delen.

Het nieuwe watermerk Marie-Stella-Maris droomt ervan dat iedereen toegang heeft tot essentiële levensbehoeften, te beginnen met schoon en veilig drinkwater voor iedereen. De balans is zoek; in het ene deel van de wereld is overdaad en in het andere deel een tekort. We kunnen de balans met zijn allen herstellen. Door te delen. Marie-Stella-Maris draagt bij door mensen bewust te maken wat de kracht van delen is: gezamenlijk kunnen we een grenzeloze impact maken.

Drink water, give water: Het gemak van geven
Met elke fles Marie-Stella-Maris water die je koopt, draag je er direct aan bij dat mensen die nu niet gemakkelijk aan schoon en veilig drinkwater kunnen komen straks zelf wel hun eigen waterbron hebben en kunnen blijven beheren.

marie-stella

De verkoop van waterflessen Marie-Stella-Maris start in Nederland en wordt daarna internationaal uitgerold. De flessen worden lokaal en dus in ieder verkoopland afzonderlijk gebotteld zodat het milieu zo min mogelijk belast wordt. Per fles komt 15% van de brutowinst ten goede aan drinkwaterprojecten, met op lange termijn het doel om dat percentage te verhogen. Eerst investeert Marie-Stella-Maris in het bereiken van steeds meer mensen, om schaalgrootte te realiseren. Daarna wordt het mogelijk om het percentage van de bruto winst te laten groeien naar 50%.

Het eerste waterproject is al gestart, Water 4 Bulamka in Oeganda
Marie-Stella-Maris selecteert samen met AQUA FOR ALL de lokale partners die de drinkwaterprojecten uitvoeren waardoor zo krachtig mogelijk op de behoeften van de lokale bevolking wordt ingespeeld. De lokale partners worden ondersteund met kennis en financiële middelen om structurele toegang tot schoon en veilig drinkwater te realiseren.

marie-stella-maris

Verkrijgbaar in supermarkten voor dezelfde prijs als bekende A-merken
Marie-Stella-Maris is vanaf 1 november 2012 o.a. verkrijgbaar bij de grotere supermarkten, waaronder Albert Heijn en C1000. Er zijn verschillende varianten verkrijgbaar, waaronder een 1L fles voor €0,59 en een 0,5L fles voor onderweg voor €0,39 (Consumentenadviesprijzen).

Multimediale introductiecampagne
Vanaf 1 november 2012 wil Marie-Stella-Maris bij zoveel mogelijk mensen het bewustzijn creëren hoe eenvoudig delen en geven kan zijn, door een multimediale introductiecampagne. Deze zal bestaan uit verschillende TV–commercials, een online & social media campagne en promoties. Fashion foto- en videograaf Annemarieke van Drimmelen maakt de TV-Commercials; korte zwart-wit films die verhalen vertellen van mensen over de hele wereld. Door kleine, alledaagse verhalen laat Marie-Stella-Maris de verbondenheid tussen mensen zien en hoe zij samen elke dag het verschil kunnen maken.

Over Marie-Stella-Maris
Marie-Stella-Maris is in 2011 opgericht door Patrick Munsters (voorheen creatief directeur/mede-eigenaar Scotch & Soda). Met de gedachte om een blijvende bijdrage te leveren aan een essentiële levensbehoefte; te beginnen met schoon en veilig drinkwater.

www.marie-stella-maris.com

 

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.