Nature & More wint ECOCARE Award 2012


Nature & More wint ECOCARE Award 2012.

Nature & More, het trace & tell merk van Eosta voor biologische groente en fruit, heeft gisteren de eerste prijs ontvangen in de categorie "Duurzame Projecten" van de ECOCARE Awards in Düsseldorf. Het transparantie- en communicatiesysteem werd door de jury geprezen om zijn compleetheid: "Het systeem begint met duurzaamheid in de eigen bedrijfsvoering, zet zich door in de samenwerking met biologische telers over de hele wereld, en komt tot expressie in directe communicatie met de consument."

Volgens de jury gaapt er een kloof tussen de behoefte van consumenten aan duurzame producten en de (anonieme) manier waarop producten in het winkelschap liggen. "Met Nature & More is het Eosta gelukt om een communicatie met de consument op te zetten die deze kloof overbrugt", aldus juryvoorzitter Daniela Büchel. Volkert Engelsman, directeur van Eosta en grondlegger van Nature & More reageert op de uitreiking van de prijs: "We zijn blij met deze erkenning. Volgens ons is er geen duurzaamheid mogelijk zonder transparantie. Met Nature & More willen we de toewijding en inspanning van onze biologische telers voor een betere wereld zichtbaar maken en de anonimiteit in het winkelschap opheffen. Alleen zo heeft de consument de mogelijkheid om een bewuste aankoopbeslissing te nemen en te kiezen met zijn portemonnee. Ik wil mijn speciale dank uitspreken aan Rob van Gijzelen, het creatieve brein achter het communicatieconcept van Nature & More. Rob is dit weekend onverwacht overleden en we zijn erg bedroefd over het feit dat we deze erkenning niet meer met hem kunnen delen."

eco award nature & more
Micheal Wilde van Nature & More neemt de award in ontvangst

De Ecocare Awards worden jaarlijks uitgereikt aan de meest overtuigende duurzaamheidsconcepten in de levensmiddelenbranche, in de categorieën Product, Project en Proces. Het duurzaamheidsgehalte wordt zowel op economische, ecologische als sociale aspecten beoordeeld. De prijs werd in het leven geroepen door het Duitse vakblad Lebensmittel Praxis. Michaël Wilde, Manager Communicatie & Duurzaamheid, nam namens Eosta de prijs in Düsseldorf ontvangst.

Over Nature & More
Nature & More werd in 2004 in het leven geroepen om tegemoet te komen aan de vraag van consumenten naar gezonde, biologische en faire voedingsmiddelen. De biologische producten van Nature & More zijn voorzien van een "postzegel", die de consument middels een portret van de teler uitnodigt tot dialoog. Met een eenvoudige code kan de consument op www.natureandmore.com het verhaal van de teler opzoeken en met hem in contact treden. Het onderliggende duurzaamheidsmodel, de "Duurzaamheidsbloem", werd in 2009 ontwikkeld door een internationale denktank van Duitse, Nederlandse en Engelse pioniers uit de biologische beweging.

nature & more appel

U kunt de producten van Nature & More herkennen aan de zegel

Plaats een reactie op dit artikel

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *