Stijgende vraag naar superfoods


Nederlands superfoodbedrijf wordt distributeur biologische Planet BIO producten.

The Superfood Company (TSC) is een partnerschap aangegaan met Planet BIO. Zij leveren honderd procent natuurlijke superfoods die sinds oktober als eerste verkrijgbaar zijn in de biologische Ekoplaza supermarkten.

Specialisatie retail
The Superfood Company is gespecialiseerd in het aanbieden van de hoogste kwaliteit superfood supplementen en bedient daarmee de sterk groeiende groep consumenten die bewust omgaat met zijn gezondheid. Door zich te richten op supermarkten en gezondheidswinkels waar de meeste consumenten wekelijks komen, onderscheidt TSC zich van de wildgroei aan online aanbieders van voedingssupplementen.

superfood

Planet BIO

Planet BIO onderscheidt zich door een compleet superfoods assortiment aan te bieden dat puur biologisch geteeld en gecertificeerd is. Jeroen Sluiter, oprichter van TSC: “Planet BIO investeert daarnaast in het bewust maken van boeren van het belang van verantwoord maatschappelijk en ecologisch ondernemerschap, zowel ten opzichte van hun werknemers als de natuur. Mede hierdoor zijn zij in staat een breed assortiment van honderd procent biologische en vooral eerlijke superfoods van de allerhoogste kwaliteit te bieden.” Alle producten worden gepresenteerd in gebruiksvriendelijke, moderne en ecologisch verantwoorde verpakkingen.

Groeiende vraag
De duurzame retailmarkt is fors in beweging. Gedreven door een grotere vraag naar een breder assortiment duurzame voeding zijn bestedingen in het eerste halfjaar 23,4 procent hoger dan vorig jaar (bron: Monitor Duurzaam Voedsel – Wageningen). Research and Markets voorspelt in een onderzoek dat de markt van voedingsupplementen tussen 2012 en 2017 één van de snelst groeiende markten zal zijn.

Toenemende gezondheidsbehoefte
De gemiddelde leeftijd in Europa zal tot 2060 stijgen van 40 naar 48 jaar, wat een toenemende gezondheidsbehoefte teweeg brengt. Met name onder de bevolking boven de veertig jaar is er een groeiend besef over het belang van gezonde voeding. Hierdoor neemt de vraag toe naar hoogwaardige (biologische)
producten die de gezondheid, ook preventief, langdurig ondersteunen. Sluiter: “Wij zien de toenemende vraag als een mooie uitdaging en zouden al blij zijn als consumenten slechts twintig procent van hun voeding laten
bestaan uit superfoods. Het zou ons niet verbazen als de gezondheid daarmee met tachtig procent verbetert.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.