Laatst bijgewerkt op 17 juni 2014
Laatste update op 17 juni 2014
Wessanen Benelux rolt Natuurwinkel Nieuwe Stijl formule verder uit.
Wessanen Benelux, de grootste leverancier van biologische voeding in de Benelux, heeft samen met haar ondernemers de afgelopen periode drie Natuurwinkels omgebouwd naar de nieuwe stijl. De nieuwe uitstraling van de Natuurwinkel formule is nu zichtbaar in Ermelo, Castricum en Woerden. Met de Natuurwinkel Nieuwe Stijl speelt Wessanen Benelux in op de nieuwste ontwikkelingen in een sterk groeiende biologische markt.
De Natuurwinkel Nieuwe Stijl kenmerkt zich door een rustige uitstraling, harmoniërend met vrolijke details. Opvallend zijn de gele pilaren en regentonpresentaties die enerzijds het landelijke, ambachtelijke karakter van de winkel onderstrepen en anderzijds de vrolijke, tikje eigenzinnige kant van Natuurwinkel. Specialiteiten waar de Natuurwinkel sterk in is, worden overzichtelijk gepresenteerd in specialiteitenkasten en zijn voorzien van heldere informatieborden. Elke winkel krijgt de ruimte om zijn eigen specialiteiten te kiezen en zo in te spelen op de bestaande vraag uit zijn omgeving. Dat geeft elke winkel duidelijk een eigen signatuur.
De zon, als bron van leven, warmte, energie en positiviteit, speelt een prominente rol binnen de formule. De zon staat ook aan de basis van de verse producten. Producten die onder de volle zon en in het seizoen, de tijd gekregen hebben om te volgroeien en op smaak te komen. Precies zoals de natuur bedoeld heeft.
De basis blijft overeind
Bevlogen en passievolle ondernemers vormen samen met de natuur de basis voor de Natuurwinkel-formule. De formule gelooft dat de beste producten van de natuur en de eigenheid van de lokale ondernemer samen zorgen voor een eigentijdse, inspirerende en persoonlijke winkel. Natuurlijk blijft het vertrouwde, ruime biologische houdbare en versassortiment behouden net als het gebruik van duurzame winkelmaterialen en bedrijfskleding.
Inspelen op ontwikkelingen
Veranderingen in marktverhoudingen en consumentenwensen hebben geleid tot deze opfrisoperatie van de Natuurwinkel formule. De formule is opgericht in de jaren ‘90. In 2007 zette Natuurwinkel een succesvolle refresh in om de winkels een frissere en modernere uitstraling te geven. Om de kracht van de formule te onderstrepen is deze opfrisoperatie ingezet waarbij de basis van de formule en de eigenheid van de ondernemers beter tot hun recht komen.
Klaas van der Vliet, Natuurwinkelondernemer Castricum, is blij met zijn vernieuwde winkel. “De Natuurwinkel is een sterke formule die al jarenlang vele klanten bindt. Zelf ben ik al 18 jaar een enthousiaste en bevlogen Natuurwinkel ondernemer. Met de nieuwe uitstraling kunnen we ook jongere klanten, die bewust omgaan met voeding maar geen concessies willen doen aan smaak en (product)presentatie, aan ons binden. Wij zijn een echte biologische speciaalzaak met de beste producten uit de natuur”.
Janet van den Broek, Natuurwinkelondernemer Woerden vult aan: ”Met onze Natuurwinkel Nieuwe Stijl kunnen we nog beter laten zien waar we voor staan. Het resultaat is een toegankelijke, gezellige, maar vooral ook persoonlijke winkel met een assortiment waar mijn team en ik warm voor lopen. Ook krijg ik als ondernemer alle ruimte om lokale producten met onze klanten te delen. Steeds meer mensen kiezen voor biologisch en in deze opgefriste winkel worden ze zeker geïnspireerd om zelf lekkere en bewuste keuzes te maken."
Natuurwinkels bieden het ruimste assortiment eerlijke, biologische producten, binnen een eigentijdse en inspirerende winkelomgeving. De Natuurwinkel richt zich op een brede doelgroep. Naast een loyale groep van biologisch bevlogen consumenten zullen ook light users zich thuisvoelen in de Natuurwinkel, juist omdat ambachtelijkheid wordt gecombineerd met eigenheid en eigentijdsheid.
De Natuurwinkel Ermelo, Stationsstraat 45A, ondernemer Bas Sengers.
De Natuurwinkel Castricum, Torenstraat 34, ondernemer Klaas van der Vliet.
De Natuurwinkel Woerden, Nieuwstraat 3 – 5, ondernemer Janet van den Broek.
Over Wessanen Benelux
Wessanen Benelux brengt met 30 jaar ervaring een totaal assortiment van biologische voeding op de markt. Dit doet zij enerzijds door sterke eigen merken neer te zetten, zoals Zonnatura, De Rit, Ekoland, LunaeTerra, Molenaartje en Whole Earth. Anderzijds opereert Wessanen Benelux als groothandel voor supermarkten en natuurvoedingswinkels. Wessanen Benelux exploiteert tevens de eigen franchiseformules Natuurwinkel en GooodyFooods. De eigen merken van Wessanen zijn te vinden in nagenoeg alle 460 natuurvoedingswinkels en in alle grote supermarkten in Nederland. Natudis, Foodprints en Kroon Biologische Verswaren zijn onderdeel van Wessanen Benelux. Wessanen Benelux maakt op haar beurt onderdeel uit van Royal Wessanen nv.