Duurzame en eerlijke mode in de spotlights

Laatst bijgewerkt op 17 juni 2014

Laatste update op 17 juni 2014


Nationale en internationale modemerken op MINT.

Op 22 & 23 juli 2012 vindt de tweede editie van MINT plaats tijdens de 33e editie van de gevestigde, Nederlandse ‘fashion trade show’ Modefabriek. MINT is het in 2011 opgerichte ‘forward fashion’ platform dat samen met Modefabriek de toekomst van een duurzamere en eerlijke mode-industrie presenteert. Het platform biedt ruimte aan een zorgvuldig samengestelde selectie van internationale en nationale mode- en lifestylemerken. MINT hoopt Nederlandse modeprofessionals te inspireren met dé modemerken van de toekomst: fashionable, fris en vooruitstrevend in combinatie met authenticiteit, eerlijkheid en duurzaamheid. MINT laat de nieuwste collecties van 22 mode- en vijf lifestylemerken zien.

MINT
Foto’s RVDA

Modefabriek
MINT vindt in Modefabriek de ideale partner om de Nederlandse retailer te bereiken. Modefabriek heeft als doelstelling een vernieuwende en onderscheidende business to business beurs te zijn voor labels die zich onderscheiden door uniciteit, kwaliteit en continuïteit met een eigen visie op mode in het midden en hoog segment. Zo creëert Modefabriek seizoen na seizoen de meest professionele en actuele beursomgevingen voor verschillende modesegmenten. Authentic, Appearance, Refined +, Department en Industry behoren tot de vaste segmenten die met zorg worden ontworpen en uitgevoerd. Sinds vorig seizoen zijn hier ook de nieuwe initiatieven en vaste platformen Blueprint en MINT aan toegevoegd.

MINT

AIM
MINT wordt mede mogelijk gemaakt door Amsterdamse Innovatie Motor (AIM). AIM stimuleert innovatie in de Metropoolregio Amsterdam onder regie van de Amsterdam Economic Board. AIM richt zich daarom ook op het creëren van meer samenhang tussen commercie en talent en gelooft dat het platform MINT hier goed op aansluit. Duurzaamheid is een sectordoorsnijdend thema: het is een noodzaak voor alle bedrijfssectoren. Economische activiteiten zullen moeten ‘verduurzamen’ om de weg vrij te maken voor verdere groei. Innovatie is hierbij cruciaal.

www.aimsterdam.nl

www.modefabriek.nl/mint

Plaats een reactie op dit artikel

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *