Jonge Amsterdamse onderneemster lanceert duurzame plastic-wollen sjaals ‘GET SCARVED’

Amsterdam is met ingang van 1 november 2018 een uitzonderlijke onderneming rijker. Oprichtster en entrepreneur Sushila Perdaan (25) lanceerde 30 oktober in café-restaurant Stork in Amsterdam haar duurzame sjalenlabel Get Scarved. Bijzonder aan deze uniseks sjaals is, dat zij voor 50% zijn gemaakt van polyester uit gerecycled plastic; de andere helft van het gebruikte materiaal bestaat uit comfortabel merinoswol. Get Scarved doneert de gehele maand november 10% van de opbrengst aan de Plastic Soup Foundation. Deze stichting van Nederlandse bodem stimuleert alle mogelijke (innovatieve) oplossingen die helpen om de plastic soep in onze oceanen en rivieren aan de bron te bestrijden.

Eigenaresse Sushila Perdaan noemt haar sjaallijn ‘addictive & rebellious’. Ze volgde de hbo-opleiding Modemanagement en was als klein meisje al helemaal verslingerd aan het dragen van mooie sjaals. “Ik heb nu een aantrekkelijke combi gemaakt van mode en cradle-to-cradle. Er zijn wereldwijd steeds meer kleinere organisaties die het probleem van plastic soep willen bestrijden. Maar een combinatie maken van gerecycled plastic van petflessen en merinoswol, om daar vervolgens duurzaam geproduceerde warme, comfortabele sjaals van te maken, is uniek. Je voelt niet dat je plastic om je hals draagt en hebt ook geen last van kriebelende wol.” Tijdens de lancering van haar nieuwe modemerk vonden haar sjaals meteen al gretig aftrek. De sjaals zijn te bestellen via de website van Get Scarved.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.