Schuttelaar & Partners nu ook duurzaam mode advies

Schuttelaar & Partners verbreedt zich richting fashion.

Schuttelaar & Partners is al jaren actief in de wereld van gezondheid en duurzaamheid. De tijd is nu rijp voor een gerichte stap richting fashion. Managing Partner Suzanne van der Pijll geeft aan dat duurzaamheid een steeds grotere rol speelt in deze industrie. “Het is lastig voor modebedrijven om gericht en deskundig MVO advies en ondersteuning te krijgen en hier willen wij verandering in brengen.” Sofie Schop versterkt daarom vanaf heden het team. Met de komst van Sofie Schop vergroot Schuttelaar & Partners de kennis over de kledingindustrie en de duurzame initiatieven in deze branche.

Sofie Schop is vijf jaar werkzaam geweest bij de Fair Wear Foundation, eerst als communicatie en acquisitiemanager en later als business development manager.
Fair Wear Foundation is een onafhankelijke non-profit organisatie die met Europese kledingbedrijven werkt aan het verbeteren van arbeidsomstandigheden in de kledingproductie.

Deze maand maakt zij de overstap naar Schuttelaar & Partners, waar zij haar kennis en ervaring inzet om de kledingindustrie verder te verduurzamen. Sofie Schop zegt zelf over haar overstap: “Tijdens de vele gesprekken die ik de afgelopen jaren gevoerd heb, heb ik gemerkt dat veel bedrijven behoefte hebben aan ondersteuning bij het bepalen van een passende duurzaamheidsstrategie. Ieder op z’n eigen manier. Als adviseur ga ik bedrijven verder helpen met MVO vraagstukken; een fantastische uitdaging.”

Sofie Schop werkt samen met twee ervaren adviseurs van Schuttelaar & Partners: Christien Pennings en Herma Kwakkenbos. Gezamelijk bieden zij modebedrijven verschillende producten, zoals op maat gemaakte trainingen en strategische sessies. Daarnaast verzorgt Schuttelaar & Partners de duurzaamheidsverslaglegging voor bedrijven, doet onderzoek en biedt ondersteuning bij het bepalen en implementeren van MVO-doelstellingen. Huidige klanten zijn onder meer: Expresso Fashion, Saint Basics en Macintosh Retail Group.

Schuttelaar & Partners is het communicatieadviesbureau voor een gezonde en duurzame wereld. Suzanne van der Pijll omschrijft de aanpak van Schuttelaar & Partners als volgt: “Met strategisch advies, inhoudelijke expertise en verrassende communicatie helpen wij onze klanten een aanpak te kiezen die oog heeft voor science, society & sense.”

Plaats een reactie op dit artikel

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *