Maak de wereld beter met jou indrukwekkende reisfoto

GET IT DONE motiveert reizigers om een eigen ontwikkelingsproject te starten.

Vanaf vandaag kunnen reisfoto’s de wereld een stukje beter maken. Het crowdfundingplatform GET IT DONE zet een fotocompetitie uit waarbij deelnemers – vanaf vandaag tot en met 31 december 2013 – hun meest indrukwekkende reisfoto kunnen twitteren of facebooken naar @GETITDONEORG, met daarbij vermelding in welk land zij graag een ontwikkelingsproject willen starten. De winnaars ontvangen twee retour vliegtickets naar het land naar keuze, waar zij hun persoonlijke project kunnen onderzoeken en uiteindelijk tot leven kunnen brengen. Met deze actie wil GET IT DONE mensen inspireren om een eigen ontwikkelingsproject op poten te zetten.

Je gaat op reis en je hebt de tijd van je leven. Je wordt geconfronteerd met een totaal nieuwe cultuur. Een cultuur met heel veel moois, maar tegelijkertijd ook een cultuur met armoede, drugs, racisme of geweld. Misschien kom je wel in contact met de mensen van ‘daar’. De persoonlijke contacten maken indruk op je, de verhalen blijven hangen en de reis zet je aan het denken. ‘Hoe zit het met die Noord-Zuid verhouding, armoede, ontwikkelingshulp?’ Tijdens je reis of eenmaal terug in Nederland denk je terug aan je ervaring en zou je willen dat je iets aan deze problemen kon doen. Maar je hebt geen idee hoe je de mensen daar te hulp kunt schieten.

GET IT DONE helpt je op weg
Social media en crowfunding bieden je volop mogelijkheden om in actie te komen. Ben je tijdens je reis ergens tegen aangelopen? Iets worth the while om te supporten? Via de crowdfundingwebsite www.GETITDONE.org kun je heel gemakkelijk een ontwikkelingsproject indienen, uiteenlopend van een traject voor schoon drinkwater tot het starten van een talentenprogramma voor jongeren of het aanschaffen van nieuwe boeken en potloden voor een school. Alles kan, zolang het project kleinschalig en tot 10.000 euro is, zodat het gelijk helder is wat er met je effort en geld gebeurt. Er worden geen kosten afgetrokken van de donaties; alles wat wordt ontvangen gaat rechtstreeks naar de projecten. Zo kun je met jouw individuele inzet grote veranderingen teweeg brengen.

Jouw reisfoto maakt het verschil
Naast de reguliere online crowdfundingprojecten, zet GET IT DONE dit jaar de speciale ‘Develop a Project’ fotocompetitie uit. Tijdens het reizen ontdek je nieuwe dingen; je deelt, je connect, je omarmt en misschien vang je deze mooie momenten wel op camera. GET IT DONE roept reizigers op hun meest indrukwekkende reisfoto te twitteren of te facebooken naar GET IT DONE (@GETITDONEORG) en daarbij te vermelden in welk land zij een ontwikkelingsproject willen starten. Een jury maakt een voorselectie van de meest inspirerende foto’s, waarna de winnende inzending op 10 januari 2013 eerlijk geloot wordt. De winnaar krijgt twee KLM retour vliegtickets* naar het land naar keuze, om samen met GET IT DONE het project te kunnen realiseren. De actie loopt vanaf vandaag tot en met 31 december 2013.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.