Specsavers actie: Win een ambassadeur


Bekende Nederlanders steken handen uit de mouwen bij lokale goede doelen.

Gigi Ravelli, Tanja Jess, Jochem van Gelder en Lange Frans steken voor één dag de handen uit de mouwen bij lokale goede doelen in heel Nederland voor Stichting Specsavers Steunt. Op woensdag 19 juni kunnen Voetbalvereniging Zwanenburg uit Zwanenburg, Stichting Babyspullen uit Heerhugowaard, Stichting Wauw uit Venray-Heide en Scoutinggroep De Zwervers uit Assen rekenen op hulp uit bekende hoek. Deze lokale initiatieven zijn door Stichting Specsavers Steunt als uiteindelijke winnaars gekozen, nadat zij zich hadden ingeschreven voor de ‘Win een ambassadeur’-actie.

De bekende Nederlanders gaan een middag lang aan de slag bij één van de lokale goede doelen: van schoonmaken en klussen tot het geven van muziekles en samenstellen van babypakketten. Lange Frans gaat aan de slag met Scoutinggroep De Zwervers en Gigi Ravelli steekt haar handen uit de mouwen bij VV Zwanenburg. Stichting Babyspullen mag gebruik maken van de helpende hand van Tanja Jess en Stichting Wauw kan rekenen op de inzet van Jochem van Gelder.

“Alle Specsavers-winkels uit Nederland sparen elk jaar een geldbedrag voor lokale goede doelen, maar we weten dat goede doelen naast financiële steun vaak ook de hulp van vrijwilligers goed kunnen gebruiken. Door de ‘Win een ambassadeur’-actie in het leven te roepen vragen we hiervoor de aandacht en kunnen we bovendien een aantal goede doelen extra in het zonnetje zetten dit jaar”, vertelt Ingrid Kersting, woordvoerder van Specsavers.

Stichting Specsavers Steunt
Specsavers richtte in 2010 Stichting Specsavers Steunt op om iets terug te geven aan de lokale gemeenschap. Voor elk verkocht montuur en hoortoestel doneren de Specsavers-winkels automatisch een vast bedrag aan de stichting. Na een jaar sparen schenkt elke winkel het bijeen gebrachte geldbedrag aan één of twee goede doelen of initiatieven die de lokale samenleving ten goede komen. Daarnaast gaan medewerkers van Specsavers-winkels tijdens de ontmoetingsdagen één keer per jaar langs bij de goede doelen die zij steunen om een helpende hand te bieden.

Over Specsavers
Specsavers Opticiens heeft internationaal meer dan 1600 winkels, waarvan op dit moment 117 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. De optiekketen is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 11,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. De winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. En met diezelfde filosofie werd in 2007 gestart met de verkoop van hoorzorg in Nederland. Inmiddels biedt Specsavers in 116 plaatsen hoorzorg; in 105 winkels en op 11
servicepunten. In de UK is Specsavers Audiciens zelfs marktleider op het gebied van hoorzorg. Alle winkels worden geleid door volledig gediplomeerde StAr-geregistreerde audiciens, die de klant begeleiden bij een correcte hooraanpassing.

www.stichtingspecsaverssteunt.specsavers.nl

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.