TerraSana verheugd over grote stap LOGOCOS

Natuurcosmeticamerken SANTE en LOGONA trekken zich terug uit Chinese markt.

Toonaangevende fabrikant van biologische en veganistische cosmetica reageert op problematiek rond dierproeven.

Logocos Naturkosmetik AG haalt al zijn merken van de Chinese markt en levert met ingang van 1 december 2013 geen producten meer aan China. Eigenaar/directeur Ulrich Grieshaber van Logocos Naturkosmetik AG heeft dit besluit genomen naar aanleiding van de starre houding van de Chinese overheid met betrekking tot dierenrechten. Hij ontdekte dat cosmeticaproducten in China op dieren moeten worden getest voordat ze kunnen worden geregistreerd, terwijl het tegenovergestelde wordt beweerd. Logocos heeft nog geprobeerd de autoriteiten van de Volksrepubliek China positief te beïnvloeden en een overstap naar alternatieve testmethoden te bewerkstelligen. Inmiddels is duidelijk dat China binnen afzienbare tijd niet van plan is de gewenste dierproefvrije procedure om cosmeticaproducten te testen, in te voeren.

Onder deze omstandigheden is het voor Ulrich Grieshaber onvermijdelijk dat Logocos zich terugtrekt uit de Chinese markt: „Dierenwelzijn is heel belangrijk voor mij. Aandacht voor mens, dier en milieu vormt dan ook het ethische fundament van Logocos Naturkosmetik AG als bedrijf. De uitbreiding naar China was van groot belang voor ons als middelgrote organisatie. Maar als dierenrechten zo geschonden worden als in China kennelijk nog steeds het geval is, zien wij geen andere mogelijkheid dan ons consequent uit deze markt terug te trekken, zelfs al doen we daarmee afstand van aanzienlijke omzetmogelijkheden.“ TerraSana, distributeur van de natuurcosmeticamerken SANTE en LOGONA, is zeer verheugd met deze grote stap.

Logocos Naturkosmetik AG, dat o.a. merken zoals LOGONA en SANTE voert, heeft nooit dierproeven gedaan of laten doen en weigert ze ook nadrukkelijk bij dienstverleners, zoals distributeurs. Logocos wil zich zelfs inzetten voor een wereldwijd verbod op dierproeven. De strijd tegen dierproeven in China en de inzet van alternatieve testmethoden heeft binnen het bedrijf een hoge prioriteit. Zo gaat Logocos Naturkosmetik AG nauw samenwerken met dierenrechtenorganisatie PETA (People for the Ethical Treatment of Animals). De beide organisaties gaan hun krachten bundelen om ook andere cosmeticaproducenten zover te krijgen dat ze zich terugtrekken uit China. Ook willen ze samen resoluties opstellen en politieke invloed uitoefenen.

Harald Ullmann, vicevoorzitter van PETA Duitsland, verheugt zich op de intensieve samenwerking en is blij met de beslissing met betrekking tot wat er in China gebeurt: „Wij beseffen dat Logocos een heel moedige beslissing heeft genomen en zich vanwege de dierenrechten terugtrekt uit een belangrijke markt. Daarmee bewijst Logocos onomstotelijk dat het écht achter zijn bedrijfswaarden staat. Wat wij verder heel bijzonder vinden is dat vrijwel alle natuurlijke cosmeticaproducten van LOGONA en SANTE biologisch en veganistisch zijn. Volgens mij zijn dit ideale voorwaarden voor een strategische alliantie tussen Logocos en PETA.“

PETA Duitsland
PETA Deutschland e. V. is een zusterorganisatie van PETA USA, wereldwijd de grootste dierenrechtenorganisatie met meer dan 3 miljoen aanhangers. PETA richt zich met name op de vier gebieden in de maatschappij waarin veel dieren zwaar en lang moeten lijden: de intensieve veehouderij, de textiel- en kledingindustrie, dierproeflaboratoria en de entertainmentindustrie.
PETA is op de meest uiteenlopende manieren actief, onder andere door de bewustwording van dierenbescherming en dierenrechten in de maatschappij te vergroten, door dierenmishandeling aan de kaak te stellen, door onderzoek te doen, door deel te nemen aan reddingsacties, door zich sterk te maken voor wijzigingen in wet- en regelgeving, door speciale evenementen te organiseren, door de steun te zoeken van prominente personen en door protestacties te houden.

Logocos Naturkosmetik
Als pionier op het gebied van natuurlijke cosmetica vertrouwt Logocos Naturkosmetik AG op de milde kracht van planten. Vanuit continu intensief onderzoek en ontwikkeling is een volledig assortiment duurzame natuurlijke cosmetica opgebouwd – van hoofd tot voeten, voor mannen en vrouwen, voor het hele gezin. Logocos voert o.a. de merken LOGONA en SANTE, met verzorgingsproducten voor gezicht en lichaam, hoogwaardige antiverouderingsproducten, een complete make-uplijn, actieve haarverzorging, een breed scala van natuurlijke en plantaardige haarkleuringsproducten en geselecteerde gezondheidsproducten.
Vrijwel alle producten dragen het NATURE- en/of BDIH-keurmerk en voldoen dus aan de strenge kwaliteitseisen voor natuurlijke cosmetica. Ze bevatten uitsluitend actieve stoffen op plantaardige basis en waardevolle extracten en oliën van biologisch geteelde planten. Een groot deel van de grondstoffen wordt rechtstreeks van de eigen plantenvelden in Salzhemmendorf gehaald en in de hoogwaardige natuurlijke cosmeticaproducten verwerkt.

TerraSana distributeur in Nederland
Natuurcosmeticamerken SANTE en LOGONA worden in Nederland gedistribueerd door TerraSana Organic Food Specialties. TerraSana is sinds 1979 producent en merkenleverancier van biologische producten, die zorgvuldig worden geselecteerd op basis van biocertificering, duurzaamheid en ambachtelijke kwaliteit. TerraSana is specialist op het gebied van Raw Superfood en heeft o.a. een compleet assortiment notenpasta’s, noten en zuidvruchten, ahornsiroop (uit Canada), Japanse specialiteiten en Italiaanse delicatessen. Enkele merken die TerraSana naast haar eigen merk voert zijn SANTE, LOGONA, AmanPrana, Australian, Sonnentor, etc. TerraSana streeft in alles naar evenwicht. Tussen productie en consumptie, tussen duurzaamheid en comfort en, uiteindelijk, tussen mens en natuur.

www.TerraSana.nl
www.logona.nl
www.santecosmetica.nl

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *