Op 8 mei is de 25-ste Natuurwinkel geopend en dat gaat niet onopgemerkt voorbij
Groei is zo ongeveer het eerste woord wat op je netvlies komt, wanneer je denkt aan Natudis en Natuurwinkel. In korte tijd is de formule al weer uitgegroeid naar 25 winkels, terwijl de komende maanden nog een ruim aantal winkels op de planning staan. Eind 2014 zullen er zeker 30 winkels aangesloten zijn bij Natuurwinkel. De vraag is: “hoe doet Natudis dat?” Hoe maken zij groei mogelijk in tijden waarin winkeliers het moeilijk hebben. Wat maakt dat zoveel retailers kiezen voor de formule Natuurwinkel? Wat is het geheim van deze formule?
Er is geen geheim, aldus Petra van der Linden (algemeen directeur Natudis en Natuurwinkel), we zijn gewoon ons zelf. En dat betekent dat we transparant zijn, goed in gesprek blijven met onze ondernemers en oprecht luisteren naar hun wensen.
En dat luisteren heeft gemaakt dat we zijn teruggekeerd naar onze roots; onze ondernemers en wij hebben de natuur in onze DNA en we tonen dit aan onze consumenten. Ieder op zijn eigen manier, ieder met zijn eigen verhaal, ieder op zijn eigen tempo. Net als de natuur zijn we divers, een diversiteit vol met kracht. In ons unieke ‘zijn’ , waarin we het geheel kleurrijker en sterker maken. En dat is ook het mooie van onze ondernemers en onze formule. We vieren dat nu bij de opening van al weer de 25-ste winkel.
Het feest wordt gevierd met winkeliers, consumenten, medewerkers, leveranciers, relaties en iedereen die zin heeft in het Natuurwinkelfeest. Consumenten ontvangen een gratis gedichten-bundel v/d Natuur. Deze gedichten zijn allemaal geïnspireerd door de natuur en geschreven door consumenten van Natuurwinkel. Zoals bekend hoort bij de v/d Natuurlevensstijl ook het genieten van poëzie. Poëzie, de taal van het hart. Van jezelf uiten in woorden en deze delen met je omgeving.
Om het samen te vieren hebben de Natuurwinkelondernemers en hun teams een heerlijke verrassing ontvangen. Van eerlijke chocolade worden mensen blij en gelukkig. Omdat Natudis zich gelukkig prijst met deze groei ontwikkeling lag het dan ook voor de hand om een heerlijk chocolade genietpakket bij de winkels te bezorgen.
Ook de relaties van Natudis worden niet vergeten. Zij ontvingen allemaal een inspirerend magazine boordevol wetenswaardigheden over Natudis, Natuurwinkel en de v/d Natuur levensstijl. Artikelen die specifiek over de diverse bedrijfsonderdelen van Natudis gaan, denk aan vers groothandel Kroon of het verkoopkantoor Hagor in België, maar ook inspirerende artikelen zoals tips voor 25 fantastische fiets- of wandelroutes in de Natuur of 25 heerlijke high tea recepten.
Wat mogen we verwachten van de komende tijd bij Natudis en Natuurwinkel? Petra van der Linden:
“De positieve lijn die is ingezet zal zich zeker verder ontwikkelen op vele fronten. We zijn erg blij met de groei van Natuurwinkel, maar ook het aantal klanten van de groothandel groeit. We zullen zeker met innovatieve productontwikkelingen komen en we blijven voor een ruim aantal merken de exclusieve distributeur. Onze toekomst ziet er zonnig uit”
Wij zijn en blijven v/d natuur ……Jij ook?