‘Giro 555? We geven het geld liever aan Seepje!

seepje

Elke week eten we thuis bij een eigenzinnige, energieke impact ondernemer. Om te horen wat hun drijft, te zien hoe ze leven en, ook niet onbelangrijk, we scoren een gratis maaltijd 😉
Op suggestie van DeBetereWereld is Twentie Four deze week thuis bij Jasper, mede-oprichter van Seepje.

Twentie Four
Linda Vermaat van Twentie Four volgt van zeer dichtbij impact ondernemers. Wij kijken thuis bij en delen de verhalen van innovatieve ondernemers die geld verdienen en een wereldprobleem oplossen. We hebben allemaal vierentwintig uur in één dag, hoe spendeer jij jou Twentie Four?

Jasper kan makkelijk enthousiasmeren en vertrouwen wekken. Zo was hij op zijn zeventiende één van de beste deur aan deur fondsenwervers van Nederland. Mensen gaven na de aardbeving in Nepal in 2014 voor de wederopbouw liever geld aan Seepje dan aan de aloude en vertrouwde Giro 555. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Om te bouwen aan een goed en sterk merk zet Jasper alles op alles: hij is al drie jaar niet op vakantie geweest, zijn studie bedrijfskunde staat on hold en de onderbuikgevoelens van goed doen worden vervangen door impactcijfers.

Je zit in de wasmiddelindustrie. Hoe is dit product op je pad gekomen?

Jasper: Melvin, de andere Wasman van Seepje, en ik zagen op televisie een vrouw in Nepal, die schillen aan het gebruiken was om sop mee te maken. Natuurlijk sop om daar haar kleding, haren en haar lichaam mee te wassen. Toen hadden we zoiets van: ‘Waarom gebeurt dit niet in Nederland?’

Onze wasjes zijn gemaakt op basis van een Nepalese vrucht die met eerlijke principes en eerlijk loon wordt gemaakt, geoogst en bewerkt. Hier in Nederland wordt elke verpakking in de sociale werkplaats ingepakt. Die impact is echt, het zit in de kern van het product.

Lees het volledige enjoy & do good-interview (schitterende foto’s trouwens)!

Illustratie bovenaan: Sandy van Helden

 

Mail & Win
Goed, ook in 2016 mogen we weer Seepje verloten… Wat dacht je van 1 jaar lang Seepje in je huis; gratis wassen, wie wil dat nou niet?
Vul hieronder je naam, adresgegevens en een motivatie in, en dan maak je al kans!

Deze Mail & Win-actie is inmiddels afgesloten. Iedereen hartelijk dank voor het meedoen, en de winnaars van harte gefeliciteerd!
Doe eventueel in onze Mail & Win-rubriek met andere acties mee, en ook op hebben wij wekelijks speciale Facebook-acties. Veel geluk!
En wil je echt niets missen van De Betere Wereld, abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

 

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.