The Dutch Weed Burger eerste winnaar Purpose Award

purpose

Purpose Day van Impact Hub succesvol afgesloten

Dit jaar krijgt het begrip Purpose pas echt betekenis. Er komen wat boeken hierover uit, al dan niet zelfverklaarde goeroe’s geven er lading aan, en ‘purpose-driven’ organisaties laten zich gelden. En dat was goed te zien tijdens de eerste Purpose Day  bij Impact Hub, met aan het eind van de dag de Dutch Weed Burger als eerste winnaar van de Purpose Award.

Initiator Ralph Zebregs van De Droomfabriek deelde de purpose van Purpose Day als voertuig voor impact. Met kernwoorden als ‘inclusief’ en ‘enabling’ definieerde hij de purpose-driven onderneming en schetste hij een eerlijkere en schonere wereld, maar ook de toekomstbestendige onderneming die die wereld kan realiseren.
Nu maar hopen dat de term purpose niet zo hol wordt als het begrip duurzaam.

purpose

Purpose Day: (vlnr) Mark Kulsdom van Dutch Weed Burger, initiator Ralph Zebregs, Maria Bartollo en Bert van Son


Gedurfde purpose

In 3 minuten pitchten Mark Kulsdom (Dutch Weed Burger), Bert van Son (Mud Jeans) en Maria Bartollo (Take Care BNB) hun ondernemingen aan het publiek en de jury. Centraal stond de betekenis van de onderneming, de huidige en toekomstige impact, de moed die de onderneming toonde om hun bestaansrecht te claimen en de eerste stappen van aangetoond succes.
Met dat in gedachte selecteerde de jury (Roland Pluut van The Optimist, Milena Kriek van Impact Hub Amsterdam en Ellen Coopmans van De Droomfabriek) de winnaar van de Purpose Award 2016.

De Purpose Award werd toegekend aan de grootste purpose belofte van 2016: The Dutch Weed Burger. Initiatiefnemer Mark Kulsdom won onder andere wegens zijn gedurfde purpose om “millennia aan vlees eten om te buigen naar plantaardig eten” en zijn contact met een breed publiek.

Veel meer game changers
Gedurende de dag was er veel te beleven en zeer interessante sprekers te horen. Natuurlijk namen game changers als Patagonia, Tesla en het Nederlandse Moyee Coffee het podium; maar ook Stefan Wobben van Concept7 die zijn bedrijf inrichtte naar het Holacracy-model. Erg boeiend!

www.purposeday.nl

 

Meer betekenis:

Een leven zonder stress
B Corp-keurmerk voor Beebox

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.