Topbanen in sales met de focus op succes

Topbanen in sales met de focus op succes

Als het goed is werken de verschillende afdelingen binnen een bedrijf gestroomlijnd samen en hebben alle medewerkers dezelfde focus op succes. Alleen dan stuw je elkaar naar betere prestaties en meer resultaat. Maar dan is het wel zaak dat jij je talenten en ervaring op de juiste manier en op de juiste plek inzet zodat ze het beste tot hun recht komen. Wist je dat er op dit moment meer dan 400.000 vacatures zijn in de commerciële sector? Ruim de helft daarvan zitten op mbo-niveau. Dus als je een baan zoekt waar snel succes te behalen valt zit je in sales goed. Maar wat ligt jou? Ben je iemand die makkelijk contacten legt en graag met mensen omgaat? Dan is Commercieel Medewerker Binnendienst misschien iets voor je. Ben je goed in organiseren, administratie en communiceren op verschillende niveaus? Wellicht moet je dan eens denken aan de functie van commercieel medewerker binnendienst. Op Werkzoeken.nl vertellen we je alles wat je moet weten voor een succesvolle carrière in sales. 

Binnendienst

Commercieel medewerker binnendienst is een verantwoordelijke functie binnen de sales organisatie. Je bent het aanspreekpunt, de vraagbaak en de probleemoplosser voor collega’s in de binnendienst, collega’s in de buitendienst, leveranciers en klanten. Het spreekt voor zich dat je vlot moet schakelen en dat soepel communiceren je ook makkelijk afgaat. De werkzaamheden bestaan onder andere uit: klanten adviseren, offertes opstellen en opvolgen, afspraken maken met klanten, aansturen van de juiste collega’s, klachten afhandelen, orders aannemen en administratief verwerken. Om te slagen in deze functie is het belangrijk dat je een kick krijgt van verkopen en dat je ten alle tijden klantvriendelijk blijft. Natuurlijk moet je ook de benodigde programma’s zoals Microsoft Office kennen om je werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.

Buitendienst

Commercieel medewerker in de buitendienst wordt ook wel vertegenwoordiger genoemd. De naam zegt het al; je vertegenwoordigt het bedrijf waar je voor werkt. In principe is je taak de diensten en/of producten van dat bedrijf te verkopen. Je adviseert (potentiële) klanten en onderhoudt nauw contact met ze. Ook na het sluiten van de deal. Een goede vertegenwoordiger heeft veel overtuigingskracht en een hoge ‘gunfactor’ waardoor klanten zaken met hem of haar willen doen. Doorzettingsvermogen is een andere belangrijke eigenschap, want nieuwe klanten vinden en aan je binden is een tijdrovend proces en kent vaak tegenslagen. Tot slot is inlevingsvermogen nodig om je te kunnen verplaatsen in de wensen van een klant. Alleen dan kun je een passende oplossing bieden.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.