Test BMW i3

Voortrekkersrol.

Nederland heeft een voortrekkersrol als het gaat om stimuleren van elektrische mobiliteit. Daarom heeft BMW ons land uitgekozen voor de internationale introductie van de elektrisch aangedreven BMW i3.

De BMW i3 is ideaal voor in de stad. Hij is net geen vier meter lang, stuurt prettig direct en ligt stabiel op de weg. De i3 heeft ook een uitzonderlijk korte draaicirkel: in Amsterdam lukt het om in één keer op een tweebaansweg te keren.
De elektrisch aangedreven BMW trekt sneller op dan menige andere compacte auto dankzij het vermogen van 125 kW en de grote trekkracht van de elektromotor. Bij gas los remt de auto meteen sterk af, doordat het systeem remenergie terugwint. Na een tijdje raak je ermee vertrouwd en hoef je nog maar zelden op het rempedaal te trappen.
In de praktijk is een actieradius van 135 kilometer haalbaar over een traject met veel binnenwegen en een aantal korte stukken snelweg. Het navigatiesysteem geeft heel nauwkeurig aan of de ingevoerde bestemming haalbaar is. Zo niet, dan verschijnt op het grote beeldscherm een lijst met laadpunten, de afstand ernaartoe en of er een plekje vrij is. Een groot scherm bij het stuur geeft de snelheid en de actieradius weer.
De BMW i3 is te koop voor prijzen vanaf 35.500 euro; met optionele range extender kost hij 4.400 euro extra.

BMW i3
Dankzij de compacte afmetingen en de korte draaicirkel is de BMW i3 ideaal voor in de stad.

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.