Test Tesla Model S


Geruisloze GT.


Niet eerder was een elektrisch aangedreven auto zó spectaculair. De Tesla Model S is fraai, snel en luxe, waardoor hij een echte Gran Turismo is.

Was de elektrische Roadster van Tesla meer een tweepersoons ‘fun car’ voor autoliefhebbers, de Model S is eigenlijk zijn tegenpool. Dus geen kwajongensauto maar een volwaardig directievoertuig met vier portieren en vijf zitplaatsen. Hij is groot, een prettig ietsje opvallend (zeker in de kleur wit), maar ook elegant en vol sierlijke en praktische details. Een voorbeeld: de volledig verzonken, aluminium handgrepen die op commando keurig naar buiten komen.

Tesla Model S

Tesla levert de Model S met keuze uit drie vermogens: 222, 266 en 306 kW. Wij reden met de laatstgenoemde. En die gaat dus als een raket over de weg: met nauwelijks enig geluid, verbluffend stabiel en steeds in staat tot supersnelle acceleraties.

Nog meer over de prestaties: het bereik. De geteste uitvoering met 85 kWh-accu moet volgens ‘het boekje’ 500 kilometer non-stop kunnen rijden. Indrukwekkend. Thuis volladen neemt 19 uur in beslag. Snelladen kan ook en vergt 1,5 uur van de bestuurder zijn tijd.
De topversie is bovendien zeer luxueus, met een fraai afgewerkt interieur. Een eyecatcher is het superheldere 17-inch touchscreen. Alle auto-instellingen, entertainment, klimaat: je regelt en bekijkt het hier. Simpel en makkelijk. De gegevens over prestaties zijn in fraaie grafieken af te lezen.

Tesla Model S
De Tesla Model S maakt z’n indrukwekkende uiterlijk helemaal waar.

www.teslamotors.com

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.