Crowdfunding campagne voor schonere oceanen
“Plastic is great. Maar wel op je neus”, volgens Tim en Robbert. Ze ergeren zich al jaren aan de hoeveelheid plastic die in de zee ronddobbert. Tijd voor actie, dachten de Amsterdammers. Ze introduceren daarom een nieuw stijlvol zonnebrillenmerk genaamd Dick Moby en dragen hiermee – samen met alle kopers – een steentje bij om de zeeën schoner te maken.
Van de omzet zet Dick Moby namelijk 10% in om samen met de Surfrider Foundation een betere toekomst voor plastic te creëren. Aanstaande zaterdag 8 maart start de crowdfundingcampagne op Indiegogo om deze droom werkelijkheid te laten worden.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
en laat je elke week inspireren met de nieuwste artikelen!
Plastic als waardevolle grondstof
“Plastic is een fantastisch materiaal; als we het gaan zien als de waardevolle grondstof die het is, gaan we er hopelijk ook bewuster mee om. Dat is de boodschap die we met Dick Moby willen uitdragen en hier zetten we ons dan ook voor in”, aldus Tim. Het niche zonnebrillenmerk doet niet alleen wonderen voor je karmapoints, maar zeker ook voor je stijl. De lijn is geïnspireerd op klassieke retro modellen en bestaat uit vier unisex designs in diverse kleuren en bijzondere motieven. Van een rond jaren negentig model in tortoise tot een fifities look in matgeel; er valt genoeg te kiezen. De brillen worden gemaakt van een innovatief nieuw soort eco-plastic en hebben Zeiss certified lenzen, alles in een zware kwaliteit.
Als eerste een Dick Moby via Indiegogo
Tim en Robbert hebben beiden een achtergrond in design en ondernemerschap en hebben hun verworven skills ingezet om dit ‘zonnebrillenmerk met een visie’ op te zetten. Er is echter een klein obstakel; de financiële resources om de lijn ook daadwerkelijk uit de brengen, zijn niet toereikend. Daarom start vandaag een crowdfundingcampagne, waarbij je als een van de aller eersten je Dick Moby zonnebril kunt bestellen en daarmee tegelijkertijd de wereld een beetje beter kunt maken. Je kunt je favoriete bril van 8 maart tot en met 20 april kopen via Indiegogo. Ook heeft Dick Moby van 8 maart tot en met 4 april een eigen pop-up shop in concept store Hutspot in Amsterdam, waar je de brillen kunt passen. Mochten er uiteindelijk toch niet genoeg brillen zijn verkocht, krijg je je geld weer netjes teruggestort op je rekening.
Nieuwsgierig naar het ontwikkelingsproces en hoe de jongens hun targets willen gaan halen? Volg hen via hun Facebookpagina of kijk voor meer informatie op www.dick-moby.com.
Over Tim en Robbert
Al van kleins af aan waren Tim Holland en Robbert Wefers Bettink op zee te vinden; op een surfplank, zeilboot of in een duikpak. Hierdoor werden ze zich bewust van de grote hoeveelheid plastic afval dat ronddobbert in de oceanen. Ze besloten hier wat aan te doen en zetten het zonnebrillenmerk Dick Moby op. Van de omzet wordt 10% ingezet om – in samenwerking met de Surfrider foundation – de zeeën en stranden schoner te maken en een betere toekomst voor plastic te creëren. Robbert vertelt: “Het is te gek om duurzaamheid, hoge kwaliteit en stijl met elkaar te kunnen verbinden. De wereld een stukje beter maken met mooie zonnebrillen, dat is toch geweldig! Dit is onze droom en we hopen deze, met behulp van alle mensen die bewust en stijlvol willen leven, waar te gaan maken”.
Lees ook:
> Al 100.000 euro ingeïnvesteerd via crowdfunding-site Lendahand
> Drie Duurzame Dagen bij oneplanetcrowd