WOO CARES!

woo-cares

Internationaal Impact Brand verbindt werelden op positieve manier

Worlds of Opportunities (WOO) is een sociale onderneming die een luxe lifestylemerk heeft gecreëerd met unieke high end lifestyle producten. Naast het maken van producten is WOO een katalysator voor bijzondere projecten. WOO werkt met mensen die niet allemaal perfect zijn, maar wel bijzondere vaardigheden hebben. Het wereldmerk staat voor passie, energie en impact. WOO verbindt werelden; werelden van kansen. Dit power brand verbindt luxe en genieten aan authenticiteit en kracht.

WOO ontwikkelde een innovatief en verlichtend business model, waarbij mensen uit geïsoleerde of gemarginaliseerde gemeenschappen verbonden worden met mensen uit meer bevoorrechte posities, die op zoek zijn naar impact en echte kwaliteit. WOO ontwikkelt en controleert de hele keten: het productieproces van trash naar treasure. Partijen met unieke vaardigheden worden zorgvuldig bij elkaar gezocht en getraind om luxe, handgemaakte producten te creëren, die zijn ontstaan door unieke vaardigheden en bronnen.

WOO doet niet aan liefdadigheid, maar verbindt mensen om samen de wereld een beetje leuker te maken. WOO staat voor luxe en levert kwaliteitsproducten die bestaan uit authentieke en duurzame materialen. Vele mensen en vele handen zijn betrokken bij het maken van een WOO-product. Hierdoor is ieder product uniek en close to perfect. Iedere fles is anders en de kleur van de bijenwas hangt af van de bron waar de bijen hun nectar vinden. WOO staat voor een nieuwe vorm van luxe: Deep Luxury. WOO levert hoogwaardig design, kwaliteit en een positieve impact op het leven van alle betrokkenen

Parfumkaarsen
De luxe parfumkaarsen van WOO zijn gemaakt van pure bijenwas, hergebruikte wodka-, wijn- en bierflessen, superieure en delicate, exclusief voor WOO samengestelde geuren uit Zwitserland. De parfums hebben een subtiele frisheid met een melange van musk, citrus en bloemen, maar ook een spicy ondertoon. Ieder parfum heeft zijn eigen persoonlijkheid en zorgt voor een subtiele delicate ambiance. Door de bijenwas verspreidt de parfum zich op bijzonder subtiele wijze en branden de kaarsen urenlang. WOO is een prachtig cadeau: WOO CARES! De prijzen variëren tussen de 10 en 60 euro.

WOO caresWOO, opgericht in 2012, verkoopt momenteel in de eigen WOO-concept store te Amsterdam en in speciaal geselecteerde winkels in meer dan 20 landen. In Nederland is WOO onder andere verkrijgbaar bij Menno Kroon in Amsterdam, Krijn Verboom in Rotterdam en Meker Wonen in Laren. WOO produceert haar producten in kleinschalige workshops in bijna tien landen, waaronder Vietnam, Cambodja en Thailand. www.welcome2woo.com

Over oprichter
Saskia de Knegt is de energieke oprichter van Worlds of Opportunities. Haar levensverhaal is als een spannende roman, met alle ups en downs die daarbij horen. Ze behaalde een doctoraal Geneeskunde aan de VU in Amsterdam, een MBA Bedrijfskunde aan de RSM Erasmus Universiteit in Rotterdam en deed postdoctoraal opleidingen in Psychotherapie en Merkenmanagement. Op 21 jarige leeftijd – tijdens  haar studie Geneeskunde – werkte de Knegt in Afrika. Hier werd ze ernstig ziek en raakte ze verlamd door een onbekend polio-achtig virus. De Knegt belandde in een rolstoel en leerde de andere kant van de medaille kennen. Stevige wilskracht en doorzettingsvermogen hielpen haar deels weer op de been.

De Knegt nam het heft in eigen handen en gelooft in empowerment; mensen helpen in hun kracht te komen. De Knegt werkte 15 jaar als trouble shooter en verandermanager in de corporate sector en later ook in de ontwikkelingssector. Omdat de Knegt vond dat de armoedereductie en hulp aan geïsoleerde en gestigmatiseerde mensen veelal niet duurzaam is en het leven van mensen niet altijd structureel versterkt, besloot zij om een merk en sociale onderneming op te zetten die zich richt op het structureel en duurzaam mobiliseren van mensen en kansen. De Knegt doet niet aan liefdadigheid maar werkt op basis van kwaliteit en kracht van de markt. Via een high quality impact merk worden markten en mensen gemobiliseerd. Deze moeder van vier dochters gelooft in empowerment – mensen sterk maken, ze inspireren en verbinden. Met elkaar, met markten, kansen en nieuwe ervaringen. Samen kunnen we de wereld  zo een beetje mooier en leuker maken.

WOO. WORLDS OF OPPORTUNITIES. WOO CARES!

 

Lees ook:
> Biobite is zooo LKKR (Mail&Win)
> Voedingscoach Laurianne Ruhé: good food (Win) 

Plaats een reactie op dit artikel

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *