Laatste trend: duurzame marketing

Bewuster leven is niet alleen voor consumenten belangrijk, ook bedrijven zullen zich moeten aanpassen aan veranderingen. Aspecten als het broeikaseffect kunnen niet langer genegeerd worden en duurzaam ondernemen is steeds meer van belang. In deze context is een nieuw offline marketingmodel ontstaan: duurzame marketing in de fysieke wereld. Dit wil zeggen, bedrijfsmarketing met tastbare producten die niet schadelijk zijn voor het milieu, gemaakt zijn van herbruikbare materialen en geproduceerd worden op een efficiënte manier.

Bedrijven kunnen marketingmaterialen eenvoudig personaliseren met bijvoorbeeld een logo en bestellen via online drukkerijen. Dankzij de praktische bruikbaarheid van de digitale drukpers is het veel gemakkelijker om duurzame offline marketing in te zetten. Partijen zoals https://www.drukzo.nl/ werken op een zo efficiënt mogelijke manier waarbij mens en milieu hand in hand gaan. “Wij geloven dat we niet alleen rekening moeten houden met het nu, maar ook met onze toekomst en die van onze kinderen. Daarom ondersteunen we jaarlijks meer dan 100 (lokale) initiatieven die bijdragen aan een betere wereld.” aldus deze online printer.

Voordelen van duurzame marketing

Naast het zorgen voor het milieu, iets wat gunstig is voor ons allemaal, zijn er meer interessante voordelen voor bedrijven om duurzame offline marketing te gebruiken. Ten eerste is het economisch gezien vaak een goedkopere vorm van marketing. Er zijn allerlei producten beschikbaar, naast de typische flyers en brochures bijvoorbeeld, die vervaardigd worden van biologisch afbreekbare materialen zoals een katoenen tas met het bedrijfslogo. Doordat dit type producten niet voor eenmalig gebruik is, is het op de lange termijn bekeken goedkoper dan elke keer een plastic tas weg te geven. Daarnaast is duurzame marketing een pluspunt om in de communicatie te noemen. Consumenten zullen het waarderen als een bedrijf rekening houdt met het milieu, waardoor dit een positief effect heeft op het merkimago ten opzichte van concurrenten. En heb je er al aan gedacht dat duurzaam werken ook van invloed is op de gemoedstoestand van de werknemers? Zij zullen zich gelukkiger op hun werk voelen en bereidt zijn dat stapje extra te zetten als ze weten dat hun werk geen negatieve impact heeft op het milieu. Ze zullen zich ervan bewust zijn deel uit te maken van een bedrijf dat gevoelig is voor de problemen van duurzaamheid.

Kortom, duurzame offline marketing is niet alleen gunstig voor het milieu, bedrijven zullen ook een economisch voordeel ervaren door producten te kiezen die gemaakt worden met aandacht voor de wereld waarin we leven.

Meer:

Werken bij een duurzaam bedrijf
8 Tips om je bedrijf duurzamer te maken

 

Niets missen van De Betere Wereld?

Volg ons ook op Facebook en blijf zo optimaal op de hoogte van onze geweldige, wekelijkse Mail & Win-acties! Of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

 

 

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *